Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

één lichtbron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• één lichtbron

Ik fotografeer bijna uitsluitend mensen (modellen). Ik werk tot dusver enkel met beschikbaar licht.

Voor enkele projecten (binnen en buiten) wil ik dit nu uitbreiden met één kunstmatige lichtbron, liefst met mogelijkheid tot zacht licht (ik doe veel portretten). Ik werk met Nikon D90. Wat raden jullie mij aan? En waar kan ik t kopen, in de regio tussen Gent en de kust? Liefst materiaal dat goed hanteerbaar (lees: wendbaar) is, zodat ik t model geen uren moet laten wachten en continu met technisch gepruts moet bezig zijn.

Re: één lichtbron

dan denk ik dat je je best eens informeert op het strobist gedeelte van dit forum. dan kan je met een goeie flits, een (blokker) paraplu en een flits afstandsbediening (cactus trigger of zo??) en een statief (of een slaafje ) aan het werk. de flits werkt dan als een studio lamp zonder al het gezeul en gesleur juist voldoende batterijtjes voorzien
    Ik raad je toch een statief aan, dan kan je het slaafje eventueel gebruiken voor een reflectiescherm of zo

groetjes,

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Re: één lichtbron

Oorspronkelijk geplaatst door erik1 Bekijk bericht
      Ik fotografeer bijna uitsluitend mensen (modellen). Ik werk tot dusver enkel met beschikbaar licht.
      Dit is nog steeds de beste en snelle manier van mooie foto's. Zolang je maar goed beschikbaar licht kiest.
      liefst met mogelijkheid tot zacht licht (ik doe veel portretten).
      Met hard licht maak je scherpere portretten.
      Wat raden jullie mij aan?
      Als je toch echt de professionele toer wil opgaan is een strobistenset onontbeerlijk. Bestaat uit meerdere flitser die je draadloos bedient met de nodige atributen zoals beautydish, snoot, enz.....
      Technisch gepruts hoort erbij in het begin. Mar eens je die fase voorbij bent.

Lijkt me dus beter om te starten met 1 flits die je draadloos bedient samen met een reflectiescherm.

Comment

Working...
      X