Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bleek model

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bleek model

Hoi,

Ik ga binnen enkele weken een vrij bleek en slank model fotograferen.
    Ik heb nog nooit portretfotografie gedaan dus op dit vlak heb ik geen ervaring...
    Dus heb ik enkele vraagjes.
    -Waar moet ik op letten?
    -Welke kleuren zijn mooi bij bleke modellen? ( ze heeft ook blond haar)
    -Binnen of buiten?
    hier wat info:
    -Waarschijnlijk zal je er vrij veel blood (huid) te zien zijn.
    -Ik heb geen flitsers of dergelijke..
    -Ik werk met een Canon 450D, 18-50 lens en 70-300 lens
    alvast bedank!

groeten,
    bert
    canon en zen glas

Re: Bleek model

witte kledij en toebehoren, en witte achtergrond, en maak er een high key van .. maar da's mogelijk te moeilijk om zonder hulp aan te beginnen, gezien je ervaring die je aangeeft.

pak het anders aan zoals je elke portretshoot zou aanpakken, laat het model vooral zichzelf zijn, zodat het model zich zelf goed in haar vel voelt, dat zie je ook op de foto

Comment

ok,
      bedankt voor de "witte" tips.. want ik dacht dat ik juist contrast moest hebben (zwart dus).
      mvg,
      bert
      canon en zen glas

Comment

zwarte kleding op wit model is moeilijk om allebei goed te krijgen (dynamic range van meeste DSLR's is nog niet wat het zou kunnen zijn) en gaat als snel de aandacht trekken terwijl ik veronderstel dat het model het belangrijkste is?

wit lijkt me een goed idee, in een koude kamer. dan kan je spots (zorg dan wel dat ze witwit zijn) gebruiken zonder dat je model binnen een paar sec zit te zweten
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          zwarte kleding op wit model is moeilijk om allebei goed te krijgen (dynamic range van meeste DSLR's is nog niet wat het zou kunnen zijn) en gaat als snel de aandacht trekken terwijl ik veronderstel dat het model het belangrijkste is?

wit lijkt me een goed idee, in een koude kamer. dan kan je spots (zorg dan wel dat ze witwit zijn) gebruiken zonder dat je model binnen een paar sec zit te zweten
          bedankt,
          Ik heb wel geen studio materiaal he... dus die spots mag ik al vergeten
          Tenzij dit ook lukt met hallogeen lampen?
          canon en zen glas

Comment

Zet uw model met haar rug naar de zon.
            De schaduw ( in haar gezicht ) vul je in met de reflectiescherm.
            Zorg voor een donkere achtergrond zodar het model goed los komt van de achtergrond.
            Werk met een grote opening...
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
            X