Ik ben nog niet zo lang bezig met studiofotografie maar het valt niet mee moet ik zeggen. Ik heb 3 lampen en 1 reflectiescherm. Soms zie ik van die soort modefoto's waarbij de achtergrond strak wit is. Mij lukt het soms redelijk, maar zeker niet zo mooi egaal super wit.
Ik weet dat de truck vogels mij is 2 lampen op de achtergrond, deze iets laten overbelichten zodat je een witte achtergrond krijgt.
Maar toch lukt het niet helemaal lekker.
Ook heb ik wel eens dat het dan een beetje geel wordt. Dan denk je de witbalans wat terug trekken, maar dan wordt het model ook weer blauwig.
In PS kan je natuurlijk een andere achtergrond invoegen, maar het liefst doe ik het gewoon met de techniek. Scheelt weer bewerken achter de PC.
Of doen anderen het ook achter de PC zo mooi strak wit krijgen?
Graag jullie advies.
Ik weet dat de truck vogels mij is 2 lampen op de achtergrond, deze iets laten overbelichten zodat je een witte achtergrond krijgt.
Maar toch lukt het niet helemaal lekker.
Ook heb ik wel eens dat het dan een beetje geel wordt. Dan denk je de witbalans wat terug trekken, maar dan wordt het model ook weer blauwig.
In PS kan je natuurlijk een andere achtergrond invoegen, maar het liefst doe ik het gewoon met de techniek. Scheelt weer bewerken achter de PC.
Of doen anderen het ook achter de PC zo mooi strak wit krijgen?
Graag jullie advies.
Comment