Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

medium format ontwikkelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• medium format ontwikkelen

hallo
    ik vroeg me af waar mensen hun medium format films ontwikkelen. Doen die dat allemaal zelf of zijn er labs die dat willen doen ? Weten jullie zo'n lab in de buurt van gent ?
    bedankt voor alle info !
    Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Re: medium format ontwikkelen

zwart wit of kleur
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

zwartwit: zelf doen, dan ben je zeker dat het goed is gedaan, en kost ook twee keer niks.

Comment

ik houd van kleur, sorry. De prijzen van sommige medium format camera's zijn tweedehands enorm gezakt. Ik zou er wel eens van willen proeven, maar dat heeft geen zin als het een lijdensweg is om die foto's ontwikkeld te krijgen. Een idee van wat dat eigenlijk concreet kost zou ik ook wel leuk vinden. Nogmaals dank.
        Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Comment

maar dat heeft geen zin als het een lijdensweg is om die foto's ontwikkeld te krijgen
          en om ze afgedrukt te krijgen!
          Mijn grootbeeld vergroter is kapot. Heb alleen nog maar een kleinbeeld. Nu zit ik in zak en as want kan mijn grootbeeld negatieven niet meer afdrukken.

Of dat zo'n lijdensweg is, betwijfel ik, want er worden toch nog steeds analoge midden en grootformaatcamera's verkocht voor de liefhebbers. Holga, Pinhole. Die negatieven moeten toch ontwikkeld geraken.

Comment

een kleuren film laten ontwikkelen is het probleem niet (3euro voor film zonder afdrukken), door de Fuji frontier machines worden deze toch intern gedigitaliseerd en dan afgedrukt (Wat zeker vergrotingen betreft, de kwaliteit niet ten goede komt).
            Ik zou een 120 diafilm proberen, duurder maar geen afdrukken nodig.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

[MOD] Topic verplaatst - advies rond het ontwikkelen van foto's is niet echt een fotobewerking-gerelateerde vraag.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                Nu zit ik in zak en as want kan mijn grootbeeld negatieven niet meer afdrukken.
                Hoi, Control-Z

wat bedoel jij met grootbeeld ??
                Ik heb hier nog een "vintage" maar uitstekende IFF staan (max 5x7 inch) die eigenlijk weg zou mogen ....

C U
                Raf

Comment

Working...
                X