Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Help :( stof
Collapse
X
-
-
Re: Help stof
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk berichtHet probleem van die perslucht is niet de snelheid van de lucht. Ik geloof nooit dat je door de luchtsnelheid je sensor kan stuk maken.
Maar het probleem is dat er soms drijfgas in de vorm van druppels meekomen. En die druppels op je sensor zijn erger dan een stofje. Dat zal je dan alsnog met een andere methode moeten reinigen.
Het product dient hoofdzakelijk om stofdeeltjes op dia's weg te blazen. Op de spuitbus staat o.a. "Operate in short blasts 5-10 cm from object. Liquid from may cause plastic to discolor." en "Do not use on camera mirrors.".
Oorspronkelijk geplaatst door PaulMperslucht met drijfgas ?Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk berichtINDERDAAD. Waarom koop je een DSLR als je nooit van lens mag wisselen buiten? Ik trek me dat niet meer aan hoor... Gewoon wisselen die boel en sensor cleanen.
Maandelijks schoonmaken een must? Zal mij ook wat schoonmaakmateriaal moeten aanschaffen dan... Of beter om de zoveel tijd 'es binnenbrengen om het te laten doen? Ik ken mezelf en kan mijn handigheid zeker niet overschatten. Wil dat gevoelig binnenwerk niet ver...ten.I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.
Comment
-
Als je vaak met een grote opening werkt zal je ook vaker moeten cleanen.
Maar ik reinig mijn sensor pas nadat ik een eerste keer een stofje opmerk op een foto. En de 5D wordt als een stofmachine aanzien en dan is dat toch maar maximaal 1 keer per jaar dat ik moet reinigen. En ik wissel vaak van lenzen (ook buiten).Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk berichtAls je vaak met een grote opening werkt zal je ook vaker moeten cleanen.
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk berichtMaar ik reinig mijn sensor pas nadat ik een eerste keer een stofje opmerk op een foto. En de 5D wordt als een stofmachine aanzien en dan is dat toch maar maximaal 1 keer per jaar dat ik moet reinigen. En ik wissel vaak van lenzen (ook buiten).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtEen klein diafragma bedoel je neem ik aan? (dus een groter cijfer) Stof valt namelijk méér op naarmate je kleinere diafragma's gebruikt. Daarom kun je het beste testfoto's ook schieten op f22 ofzo. Zie je (vrijwel) geen stofjes op f22, dan zul je op bijv. f8 of f11 zéker geen stof zien.Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
-
Net terug van Foto Robijns in St Truiden.
Wel, TOP service!
Peter heeft me heel duidelijk laten zien en uitgelegd hoe en waar te kuisen etc..
1 swab en hij was proper
Direct dan ook maar al die dingen gekocht!
PrimaCanon 5D2 en wat glas
Comment
Comment