Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de beste beeldinstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de beste beeldinstelling

Hey,

vroeger op mijn D50 stond de beeldinstelling constant op 'levendig'.

Sinds mijn D300 merk ik dat deze 'levendig' niet meer hetzelfde is qua uitstraling.

Ik heb nu alle standen op AUTO gezet, maak wel mooie foto's, maar mis toch wel dat oude levendig van mijn D50.

Zijn er die mij beeldinstellingen kunnen verklappen waar jullie van zeggen, "zo hoort een foto te zijn qua uitstraling?"

een vb
    vroeger had ik dit:

en nu is het zo soft:

het rood is ook geen rood meer maar een roze achtig iets dat naar rood toegaat.
    Oranje word ook meer geel.

iemand die mij kan helpen?
    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Re: de beste beeldinstelling

niemand die mij kan zeggen welke beeldinstelling ze hebben en waarom je net die neemt?
    + eventuele aanpassingen aan bestaande beeldinstelling tips zijn ook welkom
    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Re: de beste beeldinstelling

Om te beginnen zijn uw 2 "vergelijkingsfotos" al niet vergelijkbaar
      2 verschillende onderwerpen in verschillende lichtomstandigheden (2e is in tegenlicht dan nog)

Neem eens 2 fotos van hetzelfde onderwerp op hetzelfde tijdstip met uw 2 cameras, en kijk dan of er nog een (groot) verschil is tussen beiden.
      Je zegt ook dat je in Auto werkt, dus ook met Auto Witbalans die per foto verschillend kan zijn.
      Witbalans heeft ook een zeer grote invloed op je kleur, dus probeer eens met de witbalans op Daglicht of Bewolkt (afhankelijk van't licht dus) en vergelijk.
      Ik heb een D90 sinds kort, en het enige wat ik veranderd heb aan de Standard picture control is de scherpte op 5 gezet ipv 3 en helderheid op - ipv 0.

Hoe een foto er moet uit zien ? Voor mij natuurgetrouw mogelijk.
      Je moet dan wel over een gecalibreerd scherm beschikken anders weet je nog altijd niets.

Comment

Working...
      X