Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het onderwerp 2x of 3x op eenzelfde foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het onderwerp 2x of 3x op eenzelfde foto

Hoe kan ik mijn model het beste op meerdere malen op eenzelfde foto plaatsen?
    Doe ik dit best vanuit hetzelfde standpunt (met statief), de foto driemaal te nemen
    waarbij het model zich van positie verwisseld of zijn er hier betere trucs.
    Ik heb hier al panorama foto's gezien maar die lijken me niet altijd bruikbaar.
    En hoe werk ik dit bij met photoshop.

groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: het onderwerp 2x of 3x op eenzelfde foto

The search engine that helps you find exactly what you're looking for. Find the most relevant information, video, images, and answers from all across the Web.
    blog

Comment

Je bedoeld iets zoals dit ?
      Meerdere malen de foto nemen, vanop statief, op volledig manueel zetten (WB niet vergeten!), en dan maar PS'en.

Comment

Yep,
        dat klopt zo'n foto wou ik hebben.
        Alleen met photoshop ben ik niet zo handig.
        Ik heb wel een handleiding in het engels van de vorige post, maar dat me niet erg duidelijk.
        groetjes
        www.dewolfmarc.be

Comment

Nou, als je niet handig bent in photoshop, dan zit er maar één ding op: handig worden in photoshop.

Misschien kun je eens uitkijken voor een "for dummies" boek of iets dergelijks om jou goed photoshop te doen begrijpen. Let er bij de aankoop op dat er op z'n minst een heel deel in staat over werken met lagen/layers.

Korte uitleg:
          - zet je toestel op statief zodat je het shot hebt dat je wil, het best zonder flash (denk ik)
          - van deze eerste testfoto neem je alle belichtingsparameters over en stelt je toestel in in manuele stand met exact dezelfde parameters
          - neem de 3/4/... fotos zoals je ze wil
          - zet je 3/4/... fotos in 1 afbeelding, maar in verschillende lagen
          - de "onderste" foto verander je niets aan
          - van de erboven liggende fotos wis je de delen die je niet wil veranderen aan de originele "onderste" foto

Dit is beknopt hoe je dit effect kan bereiken.

Comment

Vroeger had je de mogelijkheid om een negatief meerdere keren te belichten, daarmee heb ik ooit ook wat experimentjes gedaan.
            Maar nu kan je wel gemakkelijker een nog beter resultaat krijgen door een fotobewerkingsprogramma te gebruiken. Dat werd vroeger in de donkere kamer ook al wel gedaan, het is geen nieuwe uitvinding...

Leren werken met Photoshop is toch de beste oplossing. Met Photoshop Elements gaat het ook, je moet geen professionele versie aanschaffen om mee te beginnen (ik bewerk alle foto's met Elements 5).
            Er zijn ook een aantal gratis fotobewerkingsprogramma's waarmee je die mogelijkheden ook hebt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Bedankt voor de reactie's.
              Alleen ik kan wel een beetje overweg met de simpele dingen in photoshop,
              maar dit vergt percies toch wat ingewikkeldere handelingen.
              En ik ben er nog niet uit hoe je 2/3 of meerdere foto's in een laag plaatst.
              Ik heb wat geexperimenteerd en er een handboek bij gehouden, maar ik vind het nergens terug.
              Staat er ergens online een soort van handleiding met voorbeelden?
              groetjes
              www.dewolfmarc.be

Comment

Google is je vriend: http://www.google.be/search?sourceid...n+in+photoshop

Comment

open in photoshop de basis foto en een van de andere fotos.
                  sleep gewoon de ene foto naar de andere, dan krijg je vanzelf een extra laag plaats ze exact over elkaar en gom van de bovenste laag weg wat je niet moet hebben.
                  herhaal dat voor de andere foto's.
                  hopelijk heb je hier iets aan.
                  D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

Jullie zijn gewoon supper.
                    Bedankt ik heb het gevonden.
                    Nu wat oefenen en om niet te vergeten.

Echt handig zo'n forum en mensen die je op weg willen helpen.
                    Hopenlijk word ik ook zoo handig en kan ik op mijn beurt mensen helpen.

groetjes
                    www.dewolfmarc.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotograaf330 Bekijk bericht
                      open in photoshop de basis foto en een van de andere fotos.
                      sleep gewoon de ene foto naar de andere, dan krijg je vanzelf een extra laag plaats ze exact over elkaar en gom van de bovenste laag weg wat je niet moet hebben.
                      herhaal dat voor de andere foto's.
                      hopelijk heb je hier iets aan.
                      Gom niet zomaar van elke laag weg wat je moet wegdoen.....dan kan je natuurlijk niks meer weekrijgen, als je te veel weggegomd heb.
                      Werk op elke apparte laag met laagmasker.......werk weg met zwart en breng terug met wit.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                      X