Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kallibratie probleem, profiel laadt niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kallibratie probleem, profiel laadt niet

Ik werk op 2 beeldschermen en kallibreer met Spyder.
    Als ik ga kallibreren zet ik eerst de instellingen op klonen, zodat mijn beide beeldschermen hetzelfde vertonen.

Dan open ik spyder, hang dat ding aan mijn scherm.
    Het gaat allemaal prima, profiel wordt aangemaakt en opgeslagen.
    Dan zet ik mijn schermen weer op dual view.

Maar nu komt het probleem... zodra ik mijn pc uit zet en opnieuw opstart, laadt hij het profiel niet.

Bij kleurbeheer staat gewoon het spyderprofiel, maar de kleuren op het scherm kloppen niet met de kleuren direct na kallibratie.
    Ik snap er echt helemaal niks van.
    Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ik heb Windows Vista.

Bedankt!
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Re: Kallibratie probleem, profiel laadt niet

Opgelost!
    Iemand op een ander forum vertelde me dit (misschien fijn om te weten voor sommige?)

Ik weet dat je met de Spyder2 express niet meerdere schermen kan gebruiken.

In de map colorvision van programfiles zit een mapje Utility daar zit een tooltje in: colorvisionstartup, als je daar een snelkoppeling van maakt naar je bureaublad, kan je het profiel handmatig inladen na opstarten. Ik hebhet ook wel vaker dat mijn profiel niet wordt geladen in Vista. dat heeft met je register vermeldingen van programma's bij opstarten te maken.
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Comment

Dank voor het ons te laten weten
      Ik werk zelf met XP en dacht dat het aan je Vista lag
      niet dus.

gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Ik ken het probleem maar niemand heeft mij tot nu een oplossing kunnen aanreiken.

Ik kalibreer met de Eye-One, onder XP werkte dit feilloos intussen ben ik overgestapt op een nieuwe PC en werk onder Vista.
        Vreemd is dat het profiel soms wel gevonden wordt. Om zeker te zijn kalibreer ik steeds wanneer ik foto's ga bewerken.
        http://www.torekefoto.be

Comment

Working...
        X