Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slave flits ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slave flits ?

Hallo,
    ik zou graag een slave flits aanschaffen, maar mijn toestel(fujifilm s5700) heeft blijkbaar niet de mogelijkheid om de "voorflits" af te zetten.
    iemand een idee hoe ik dit toch kan oplossen?
    grtz,
    Dirky

Re: Slave flits ?

U zou kunnen kijken bij Metz: model 28CS-2 Digital is een specifieke slaafflitser, die het aantal voorflitsen kan meten en negeren. Andere mogelijkheid is een SCA model bv. 44MZ-2 met de adaptervoet SCA3083 Digital. Deze kan met een knopje een instelbaar aantal voorflitsen negeren. De werking van de flitsers is uiteraard niet-TTL, alleen met de eigen ingebouwde lichtcomputer of manuele stand. Ik heb beide flitsers, ze werken goed met Nikon en voorflitsen.

Groet Hans

Comment

je zou uw slave ook kunnen aansturen vanuit de hotshoe van uw camera met een kabeltje of draadloos. De interne flits hoeft dan niet geactiveerd te zijn.
      Ik heb ea zelf gebouwd, misschien brengt het u op ideëen
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Gewoon manueel heeft bij mij geholpen, maar dan moet je natuurlijk wel alles instellen. Maar aangezien je altijd dezelfde lichtbron gebruikt, valt dat goed mee..

greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Working...
        X