Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen tijdens feesten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's nemen tijdens feesten

Oorspronkelijk geplaatst door deeznvandiksmude Bekijk bericht
    Hallo,

Als ik met de M stand werk en ik stel scherp op een klare plaats, dan verschuift de pijl voor het onderbelichten.
    Moet ik dan daar effectief aanpassen, bvb onderbelichten met de stops pijl op dezelfde plaats staat?
    Ja, inderdaad, maken dat het pijltje van de lichtmeter precies in het midden van de lichtmeterschaal staat.
    Dit kan je wijzigen met het wieltje voor de snelheid ofwel op het AV knopje duwen en terwijl aan het wieltje draaien voor het diafragma te veranderen en lichter mag je het apparaat dan niet instellen, de flits doet de rest zoals beschreven in post 2.
    Groetjes
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Ik begrijp er niets meer van,
      in de M stand staat staat de pijl om te belichten (veranderen met AV) helemaal links als ik in de donkere woonkamer richt en scherp stel. Maar hem dan naar rechts veranderen met de AV knop lukt niet. Het lukt wel in de andere standen zoals AV, P, TV op het wieltje.
      WAT DOE IK MIS.
      Groeten Wim
      wAT D

Comment

Je moet de AV knop ingedrukt houden en tegelijkertijd aan het wieltje draaien, moet lukken

Comment

Hallo,

Ik doe dat , en dan verandert het diafragma getal, maarde pijl verandert niet hoor. Enkel in de M stand.
          Groeten Wim

Comment

Hallo,

Ik doe dat , en dan verandert het diafragma getal, maarde pijl verandert niet hoor. Enkel in de M stand.
            Groeten Wim
            Wim ik denk dat het handigst is dat je een cursus fotografie volgt of een naar een fotografieclub gaat. Dan kunnen ze dat daar ter plaatse uitleggen.
            Voor de experts hier lijkt het allemaal gemakkelijk maar eigenlijk is het voor een beginner overkil van informatie.

De gemakkelijkste methode zonder teveel te moeten rekenen is een lichtmeter gebruiken, je neemt zo 2 metingen en de lichtmeter geeft je de gemiddelde waarden die je moet instellen. Dat is natuurlijk een duurder oplossing dan wat ze hier beschrijven en ook trager maar gemakkerlijker voor een beginner.

Comment

Hallo,

Groeten Wim
              Dat kan, wieltje draait in twee richtingen, probeer is in de Automatische stand, onthoud de snelheid en diafragma, zet het apparaat in de M stand en met dezelfde instelling van de Automatische stand en daarna zal je zien als je aan het wieltje draait het pijltje wel zich zal verplaatsen.
              Groetjes

Comment

Het gemakkelijkste voor Wim is eigenlijk zo'n reflector aanschaffen en dan iemand die laten vast houden zodat de donkere kant belicht wordt door het inkomend zonlicht.

Comment

Working...
                X