Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips voor eerste shoot met model

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tips voor eerste shoot met model

Over een dikke week ga ik voor het eerst een fotoshoot doen met een model. Het is de bedoeling dat ze poseert met een item, en dat item is eigenlijk waar alles om draaid. Soortgelijke foto als je altijd ziet bij parfums waarbij het model een flesje vast heeft ofzo.
    Aangezien ik een amateur fotograaf ben is dit echt een grote uitdaging.. Ik heb vooral schrik voor de juiste belichting en sfeer.. maarja.. hebben we dat niet allemaal, en is dat nu niet net het belangrijkste?
    Ik ben nogal beperkte in materiaal. Zo heb ik enkel een camera (sony A200 met 18-70 kitlens en sigma 10-20). Ook zal het hele gebeuren niet door gaan in een studio maar gewoon "thuis".. Het zal dus beetje behelpen worden met wat we hebben en hopen dat er een goede plek is.
    Nu zie ik hier vanalles over bouwlampen en flitsen en eagle eyes enz.. maar laat me eerlijk zijn, ik wil er nu ook niet veel geld aan uitgeven.. dus als die bouwlampen 10 euro t stuk kosten.. ok dan wil ik er gerust 2 kopen. En een flits moet dan wel gelijk een goeie zijn, die ik ook kan gebruiken bij interieurfotografie.
    Als er iemand tips heeft hoe dit aan te pakken, welke items mss toch best aan te schaffen, en mss ook tips ivm achtergrond enz?

ok, de foto's als voorbeeld waren dus TE goed ..
    Ik wil 1 foto waarbij ze op bed licht, maar closeup naar naar gezicht met en item. en 1 scene waarbij ze het item in haar handen heeft.. en wederom closeup.
    Last edited by ken1; 20 februari 2009, 19:03.
    SONY a200K 18-70mm

Re: tips voor eerste shoot met model

Hé Ken,deze foto's zijn niet door U genomen dus moet je die wel achter een link plaatsen.Zulke resultaten bekom je met prof.materiaal,het zal je dus niet lukken met wat bouwlampen en accesoires van deze soort.Waarom zouden anders de betere en profs zoveel geld uitgeven aan hun materiaal denk je.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

, ik wil er nu ook niet veel geld aan uitgeven.. dus als die bouwlampen 10 euro t stuk kosten
      Wil je dit soort foto's dan mag je ook wel een klein budget voorzien voor een visagiste.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik hoor al dat ik er met t materiaal voor hande nooit zal geraken.. Maar waar zou ik dan in investeren? flits, belichting, .. ? of toch een fotostudio proberen af te huren ergens? alhoewel ik het liever doe met eigen materiaal. En het resultaat mag er wel wat "corny" uitzien..
        SONY a200K 18-70mm

Comment

En het resultaat mag er wel wat "corny" uitzien..
          Als je dan toch de bovenstaande foto's op het oog hebt.....dan begrijp ik deze uitspraak niet zo.

Je kan best eens een studio huren.....misschien ook een workshop ofzo erbij nemen, zodat je toch een basis studiofotografie hebt.
          Dan kan je nog beslissen of je geld gaat uitgeven aan eigen materieel.

Comment

met corny wil ik zeggen, dat het dan niet ZOOO professioneel moet zijn, en dan dat wss ook wel her en der wat fouten in zullen zitten, zeker als de belichting dan al niet dat is.
            SONY a200K 18-70mm

Comment

paly jij weet mss een goede plek waar je een studio kan vinden ? belgisch limburg.
              Langs de andere kant heb ik voor 500 euro flits en belichting.. maar tis zoals je al aangaf is mss zonde van t materiaal, en zeker als ik weet dat ik niet vaak, tot zelfden zo een fotoshoot zal doen
              SONY a200K 18-70mm

Comment

Kijk eens op m'n website of op die van Lennert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Kijk eens op m'n website of op die van Lennert
                  Sir, I have to agree 100%

Comment

Working...