Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Babyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Babyfotografie

    Om eindelijk eens wat ervaring op te doen buiten de standaard huis, tuin en keukenshots, heb ik voor het eerst een - laat ons het een opdrachtje noemen - aanvaard.

    Neef van de vrouw is trotse papa geworden en had, naar aanleiding van fotos die ik van m'n eigen dochtertje genomen heb, gevraagd of ik ook een shoot wou doen met hun kersverse lieveling.

    Ik ben al een week wat aant rondzoeken naar voorbeelden, en heb ook aan de fiere ouders gevraagd wat ze graag zien.
    Ze weten dat ik het ter oefening doen en dat er evengoed niets uitkomt.

    Maar wil ze ook niet te fel teleurstellen.

    Ik weet dat ze graag zwart-wit beelden van hun ukkie (al dan niet vergezeld door hen) hebben, dus ik heb me al voorzien van een zwarte doek, die kan dienen als ondergrond/backdrop. Verder heb ik 3 flitsen ter beschikking die met cactus kunnen getriggerd worden.

    Zijn er mensen met ervaring die me nuttige tips kunnen geven.
    Ik weet dat, voor het fotograferen van kleine kindjes / baby's, continulicht beter is, maar weet niet of ik dat nog gefixt krijg.

    Alle hulp is welkom...

    alvast bedankt
    David.

  • #2
    Re: Babyfotografie

    er bestaat een boek over baby fotografie!
    't is van easy computing als ik me nie vergis staan tal van voorbeelden in.
    meestal zij je foto's van de handjes en voetjes, op een schapevelleke met een teddybeer, ...

    googlen leverd dit op:

    1) klikje

    2) klik

    3) klikkerdeklik

    4) ....

    hopelijk is't iets
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Babyfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      er bestaat een boek over baby fotografie!
      't is van easy computing als ik me nie vergis staan tal van voorbeelden in.
      meestal zij je foto's van de handjes en voetjes, op een schapevelleke met een teddybeer, ...
      googlen leverd dit op:
      1) klikje
      2) klik
      3) klikkerdeklik
      4) ....
      hopelijk is't iets
      IT'er zijnde ben ik in eerste instantie gaan google'n, dus voorbeelden etc ben ik inderdaad tegengekomen.
      Het boek waar je over praat... heb ik

      Het ging mij meer over hoe mensen het in praktijk aanpakken, lichtbronnen, plaatsing, setup licht en achtergrond, etc etc etc...

      Maar toch bedankt voor je tips

      David.

      Comment


      • #4
        Re: Babyfotografie

        Op website van m'n jongste zijn wat ZW-foto's van hem te vinden www.sidvisjes.be

        op zich kan je gerust flitsen lijkt me, enkel zou 'k direct flitsen zoveel mogelijk vermijden al was het maar voor de harde schaduwen. Indien je niet beschikt over softboxen of paraplu's kan je je wat behelpen met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes zoals aluminiumfolie of piepschuimplaten.

        Baby's zijn amper te dirigeren, maar de favoriete knuffels/speeltjes, gekke geluidjes en een glimlach kunnen wonderen doen. In sommige gevallen betekent een huilbui het einde van de shoot.

        veel plezier

        Comment


        • #5
          Re: Babyfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          Op website van m'n jongste zijn wat ZW-foto's van hem te vinden www.sidvisjes.be
          op zich kan je gerust flitsen lijkt me, enkel zou 'k direct flitsen zoveel mogelijk vermijden al was het maar voor de harde schaduwen. Indien je niet beschikt over softboxen of paraplu's kan je je wat behelpen met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes zoals aluminiumfolie of piepschuimplaten.
          Baby's zijn amper te dirigeren, maar de favoriete knuffels/speeltjes, gekke geluidjes en een glimlach kunnen wonderen doen. In sommige gevallen betekent een huilbui het einde van de shoot.
          veel plezier
          Hey, ik had je website reeds een paar dagen geleden gevonden, staan inderdaad hele hoop toffe platen op.
          Zelf zit ik thuis met een dochtertje van 5 maanden, dus op dat gebied heb ik wel al wat ervaring met de "ik wil nu wel, maar seffens niet meer"-mentaliteit van ukkies.
          Zelf trek ik van ons Kaat meer foto's in kleur, maar de vraag van Louise's ouders was zwart-wit, dus das altijd wat experimenteren he. Het hele low-key gebeuren heb ik tot op heden nog aan mij laten voorbijgaan...
          Maar je foto's zijn alvast weer een bron van inspiratie...

          Thx

          Comment

          Working...
          X