Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegen de zon in...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tegen de zon in...?

Hallo,

Zie hier een foto gemaakt tegen de zon in

http://www.stridingedge.net/images/2....01.09-131.jpg

Wel ingebrand, maar ik vind het niet lelijk. Als ik dat probeer krijg is onmogelijk een dergelijk resultaat. Hebben jullie enig idee welke techniek ik het beste kan gebruiken ? Ik weet dat de fotograaf een eenvoudige compact camera heeft.

Bedankt
    Mark
    Last edited by mave; 27 januari 2009, 11:54.

Re: Tegen de zon in...?

vind het knap gedaan hoor, gezien de kleur en detail van de sneeuw.
    en de Zon niet storend.
    wel effe kleiner posten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prachtig die hogere sferen..Ik hunker weer naar Oostenrijk.

Mooie kleur en het tegenlicht kan je niet echt verbergen he? Hoe hogg stond je daar eigenlijk of is dat vanuit een vliegtuig genomen?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Zo te lezen niet zijn eigen foto, maar een vraag van hoe hij tot zoiets moet komen.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Zo te lezen niet zijn eigen foto, maar een vraag van hoe hij tot zoiets moet komen.
          Ja dat klopt Waarom lukt het met een compact wel en met mijn spiegelreflex niet....
          Zie verder zijn site www.stridingedge.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Mooie kleur en het tegenlicht kan je niet echt verbergen he? Hoe hogg stond je daar eigenlijk of is dat vanuit een vliegtuig genomen?
            "Ik weet dat de fotograaf een eenvoudige compact camera heeft."
            => ik maak hieruit op dat hij er zelf niet stond. Wel mooi gedaan idd.

edit: hm, beetje te lang aan getypt blijkbaar opmerking was al gegeven.
            "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mave Bekijk bericht
              Ja dat klopt Waarom lukt het met een compact wel en met mijn spiegelreflex niet....
              Zie verder zijn site www.stridingedge.net
              Vooraleer je foto verwijderd wordt:

- Foto mag maar 900px aan de langste zijde zijn met een max van 400KB

Vanuit het forumreglement
              Dat men thuis ladingen illegale muziek of software heeft is niet ons probleem. Het wordt wel ons probleem als men dit op het Belgiumdigital-forum gaat aanbieden of dat men hier links neerzet naar sites waar deze software, muziek of films zijn te verkrijgen. Wij kunnen hier grote problemen mee krijgen, alsook onze hosting-firma. Foto's waarvan je niet de auteur bent en die copy-right protected zijn (zonder toestemming van de auteur), Warez, cracks, no-cd patches en dergelijke, MP3's met copyrighted inhoud, DivX films met copyrighted inhoud en URL’s die hiernaar verwijzen. Extra aandacht gaat naar het gebruik van beeldmateriaal (foto’s). Enkel foto’s die je zélf gemaakt hebt mogen op BD getoond worden. Gebruik van foto’s van derden om iets te illustreren (verkoop fototoestel bv.) kan enkel door middel van een link naar deze foto. Het onterecht en bewust doen alsof je een foto zelf gemaakt hebt, zal aanleiding geven tot het beëindigen van de account.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Bedankt,
                Je eerste citaat is duidelijk, de foto is te groot. Ik heb een link ipv de image toegevoegd.
                Je tweede citaat niet, ik doe niet alsof het mijn foto is. In tegendeel, ik vraag hoe de fotograaf het doet. (en maak zelfs reclame voor zijn site)

Groeten
                Mark
                Last edited by mave; 27 januari 2009, 11:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mave Bekijk bericht
                  Bedankt,
                  Je eerste citaat is duidelijk, de foto is te groot.
                  Je tweede citaat niet, ik doe niet alsof het mijn foto is. In tegendeel, ik vraag hoe de fotograaf het doet. (en maak zelfs reclame voor zijn site)

Groeten
                  Mark
                  Ik ben geen mod hoor, ik wou je er enkel voor waarschuwen. Maar foto's die je niet zelf genomen hebt mogen niet zichtbaar gepost worden. Als een mod hier komt kijken gaat hij onherroepelijk achter een linkje

Comment

[/QUOTE]

dit is toch ook mooi!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dit is toch ook mooi!
                      grt,bouk.[/QUOTE]

Ha! Leuk, je hebt wel gelijk, maar dat was vlak voor zonsondergang.
                      Hij maakt 'm vol in de zon. Als ik dat doe licht m'n lcd op als een kerstboom (clipping!)

Comment

mijn ervaring is dat je met een compact met veel meer weggeraakt dan met een DSLR. Zoiets hoef ik ook nie te proberen met een Canon hoor.. heb nu onlangs wel een sigma 30mm f1.4 lens gekocht en die kan precies wel goed tegen de zon in fotograferen in vergelijking met mijn andere.. dus mss ligt het aan de lens.
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Wellicht heeft het te maken met het kleinere oppervlak van de lens (of "praat" ik nu onzin..). Moeilijk te accepteren dat een compact hier beter presteert..

Groeten
                          Mark

Comment

Misschien weet de fotograaf van de foto wel precies hoe hij zijn fototoestel moet instellen, want de belichtingsmeter krijgt naturrlijk wel wat andere info dan neutraal grijs. Over het algemeen maakt ik in zo'n situatie een foto en kijk naar het display + histogrammen en beslis dan wat er moet gebeuren. Kan ook hier zijn dat de fotograaf hier de belichting van de sneeuw heeft gemeten, dat heeft ingesteld en maar gekeken heeft wat er van de zon komt.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik vind die van Bouk echt mooi hoor..Dat even tussendoor..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X