Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Productfotografie.

Hallo iedereen,

Ik doe productfotografie.

Kan je me zeggen welke waarden ik moet aanpassen etc,

De foto's betreffen:

Een product (klein, modelbouw) op een witte egale achtergrond met belichting van een 300watt spot.

Met wat moet ik rekening houden, wat moet ik instellen?

Dankuwel!

Re: Productfotografie.

... mijnheer/mevrouw doet produkfotografie. In dat geval word je verondersteld dat je de nodige competenties aan je klanten kan aanbieden...

Als je gewoon 'eens' een modelbouwvliegtuig ofzo wil fotograferen,dan zou ik je vraag nog serieus willen nemen.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Enkel om er u op te wijzen dat produktfotografie enorm complex is. Het is niet enkel te weten welke waarden (sic) u moet toepassen maar daarbij komt nog een waslijst van kennissen, basic knowledge, verlichtingstechnieken, schaduwcontrole en eventueel schaduwopheffing, reflectiecontrole van objecten, tafelopstelling, achtergrond- en/of ondergrond verlichting, algemene studioverlichting, studio-inrichting (kleur en consitentie van gebruikte materialen), correctie van vertekeningen en wijkende lijnen, type van opnamecamera en lenzen met scheimpflugregeling of parallele verplaatsing, technische camera met extra balguittrek i.v.m. controle op dieptescherpte,enz...
      Daarbij heb ik het nog niet gehad over de menselijke aspecten zoals contacten, afspraken en supervisie van/ en met / uw opdrachtgever.

Ik wens u succes toe maar moet u waarschuwen om de zaken niet al te lichtzinnig aan te pakken.

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _CC_ Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

Ik doe productfotografie.

Kan je me zeggen welke waarden ik moet aanpassen etc,

De foto's betreffen:

Een product (klein, modelbouw) op een witte egale achtergrond met belichting van een 300watt spot.

Met wat moet ik rekening houden, wat moet ik instellen?

Dankuwel!
        Je hebt een macrolens nodig bv een Nikon T/S 85mm, of nog beter eenn TC speciaal voor productfotografie bv. een Sinar X3. Anders haal je op geen moment de gewenste scherptediepte (of je moet de techniek van RUPSELKOPKE gebruiken)
        Met één spot van300 watt verbrand je alleen je vingers. Véél te hard licht. Minstens 2 softboxen beter 3 precies uitgelicht is hier het advies. Grijskaart of handmeter gebruiken of bracketen. Of je opstelling buiten doen. Heb je nog het meeste kans op succes.

-M-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Welkom op het forum.
          U stelt een wel bijzonder algemene vraag. U geeft niet aan over welke kennis, vaardigheden en apparatuur u beschikt, wat het doel van uw fotografie is, waarom de spot van 300 watt zo belangrijk is, hoe groot uw kleine produkt is, etc.
          Vindt het dan niet vreemd dat u wat gechargeerde antwoorden krijgt; men antwoordt vanuit de eigen competentie.
          Gebruik ook eens de zoekmogelijkheid met de termen "produktfotografie" of "lichttent" of "ministudio".

groet Hans.
          Last edited by J.Hoes; 28 december 2008, 10:00.

Comment

Productfotografie is idd niet makkelijk. Om je een goed beeld te geven van wat er allemaal bij komt kijken heb ik effe deze video voor jouw opgezocht
            KLIKJE

Jakke
            Canon en glas
            www.jakke16.be

Comment

Ik denk dat een basis fotografie nuttig kan zijn !
              Dus je zal zelf iets moeten ondernemen hé.
              Met een meer gerichte vraag kan je soms hulp krijgen op een forum
              dit is basiskennis en die is onmisbaar .

MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 2 januari 2009, 16:07.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou de 300watt spot, niet te dicht bij uw vliegtuigje zetten.
                Het zou wel eens kunnen smelten

Neen serieus nu, ofwel DOE je produktfotografie, ofwel zou je er mee willen starten?
                Ik snap de vraag niet helemaal. Welke instellingen? Welke lens gebruik je ervoor?
                Trouwens produktfotografie is geen shotje met 1 lampje hoor.
                Met alle respect:
                Anderzijds gewoon tijdverspilling om hier zo een nieuwe topic te openen en te denken dat u met zo een complexe materie met 1 antwoord gaat geholpen zijn.
                Denk dat je mss eens de zoekfunctie kunt raadplegen.
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
                X