Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ijssculpturen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ijssculpturen

Heeft er iemand ervaring in verband met het fotograferen van ijssculpturen .
    Waar moet ik op letten , flits of geen flits

mvg duindistel

Re: ijssculpturen

Ik denk dat je met een flits heel veel reflecties krijgt, en als er speciale verlichting op de sculpturen staat, dan flits je de sfeer ook weg.

Een statief zou de beste oplossing kunnen zijn, maar ik denk dat je daarmee in de weg staat als het druk is (waarschijnlijk ben je daar niet alleen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ikzelf ben daar ook enkele kiekjes gaan trekken en zeker niet gemakkelijk.
      Het is zoals Black B@ndit zegt dat je met flits vele reflecties krijgt.
      Ook wordt er gebruikt gemaakt van belichting die om de enkele seconden van kleur verandere wat de belichting niet gemakkelijk heeft gemaakt.

Afhankelijk van het moment dat je daarben kun je eventueel een statief gebruiken.
      Ben wel benieuwd naar de foto's.

Comment

Paar jaar geleden ook eens geweest en foto's getrokken met een Ixus en flits.....

T' is maar om een idee te geven wat een (klein) flitske doet........

.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Ik neem aan dat het hier om de tentoonstelling in Zwolle gaat. Zelf wil ik hier binnenkort ook even langs gaan om wat foto's te nemen. Ik vraag me echter af of het toegestaan is om een statief mee te nemen. Is iemand hier al geweest die mij meer hierover kan vertellen?
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Hoi,

Ik heb ooit eens wat foto's genomen in de 'Snow and Ice' show te Antwerpen.
            Ik heb daar foto's zowel met als zonder flist gemaakt.
            Ik had toen nog een sony dsc 717.

Mijn ervaring is dat de sresultaten die je niet flits veel mooier zijn.
            Het is wel een kwestie om van het bestaande licht gebruik te maken.
            Meestal zijn er op dergelijke shows wel wat lichtvariaties in gebruik.
            Probeer een zodanige positie in te nemen dat je compo naar je zin is en kijk eens wat het kleurenspel van het licht vanuit die hoek doet.
            Verschillende kleuren en lichtintensiteit kunnen namelijk verrassend ander uitkomsten geven.
            Tracht ook te gaan wanneer er wat minder volk is. Zo kan je (indien toegelaten) gebruik maken van een statief, of (indien geen statief toegelaten) sta je wat rustiger om uit de hand te fotograferen.

Grtz,
            Wilfried
            The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
              Ik neem aan dat het hier om de tentoonstelling in Zwolle gaat. Zelf wil ik hier binnenkort ook even langs gaan om wat foto's te nemen. Ik vraag me echter af of het toegestaan is om een statief mee te nemen. Is iemand hier al geweest die mij meer hierover kan vertellen?
              Zelfde hier, ik wil er ook nog heen gaan tis toch dichtbij voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davet Bekijk bericht
                Ikzelf ben daar ook enkele kiekjes gaan trekken en zeker niet gemakkelijk.
                Het is zoals Black B@ndit zegt dat je met flits vele reflecties krijgt.
                Ook wordt er gebruikt gemaakt van belichting die om de enkele seconden van kleur verandere wat de belichting niet gemakkelijk heeft gemaakt.

Afhankelijk van het moment dat je daarben kun je eventueel een statief gebruiken.
                Ben wel benieuwd naar de foto's.
                Dat is er een van

mvg duindistel

Comment

heb er ook eentje van die ketting

proficiat met je hof duindistel

grt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gregory33 Bekijk bericht
                    heb er ook eentje van die ketting

proficiat met je hof duindistel

grt
                    die van jou is ook super hoor!!
                    Last edited by Sjinouck; 17 december 2008, 22:51. Reden: bad memory..

Comment

Ik heb er geen woorden voor..Dit is echt wel knap hoor...Proficiat nogmaals met je HOF
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Beide mooie foto's. Bij mij gaat voorkeur uit naar de groene ketting.

Comment

Working...
                        X