Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flits gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flits gebruiken

    Hallo,

    ik wil me een externe flits aanschaffen
    nu heb ik een vraagje;

    1. als ik op een bewolkte dag foto's wil nemen van auto's op een circuit
    kan ik dan die HSS gebruiken of raden jullie me iets anders aan?

    2. voor welke reden kan je nog HSS gebruiken?

    mvg

    Sven
    Sony Alpha A 350 - 18-70mm Sony Kitlens - Sigma 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO - Sony HVL-F42AM - GSS Screen Protector
    http://photograbber.blogspot.com/

  • #2
    Re: externe flits gebruiken

    Heb zelf de Minolta 3600 flitser, die HSS lijkt me wel behoorlijk te werken hoewel ik deze nog niet vaak nodig heb gehad. Ik neem aan dat dat de bedoeling is van die functie zeker? Voor de rest, 'k weet niet, zoveel heb ik die HSS nog niet nodig gehad eigenlijk..
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

    Comment


    • #3
      Re: externe flits gebruiken

      rijden de auto's? dan heeft een flits toch weinig zin? dan zit je er volgens mij te ver vanaf en lijkt me niet prettig voor de coureur
      bezoek www.hoffoto.nl eens voor meer foto's

      Comment


      • #4
        Re: externe flits gebruiken

        High Speed flits Synchro gebruik je bv als veel zonlicht en een korte sluitertijd gewenst om bv. groter diafragma te kunnen gebruiken. De flits is dan een fill flash om storende donkere schaduwen te verzachten

        ook bij indoor sportfotografie met weinig licht (als flitsen is toegelaten) kan je leuke effecten bekomen zonder HSS, maar door een lange sluitertijd te combineren met een 2nd curtain flits zodat je zowel een dynamische beweging als een beroren beweging in de foto mengt waarbij de bevriezeing van de beweging op het einde van de actie is (geeft indruk van natuurlijke beweging)

        Ook van op relatief grote afstand bij sportfotografie bij sluitertijden die HSS vereisen maar die nog te laag zijn om het zeer snelle onderwerp beter te bevriezen als je sterke tele gebruikt (genre 300-800 mm shots) Ook dan helpt de flits - net zoals hierboven aangehaald bij lage sluitertijden - om de beweging net iets meer te bevriezen .. ook van op grote afstand (als de ISO hoger is, reikt de flits overigens verder) Het effect s minder sterk dan in de hoger vermelde situatie indoor met weinig licht waar de sluitertijd veel te lang is om de beweging te bevriezen. Op relatief grote afstand is een flits ook minder storend voor de sporters dan wanneer je bv; bij indoor sport aan de zijlijn staat en vanop korte afstand zou flitsen. Flitsen wordt bv. vaak toegepast bij motocross foto's

        Comment

        Working...
        X