Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helllllp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Helllllp

Ik moet binnenkort een shoot doen met 3 modellen (tegelijk)
    en ik weet niet zeker welke lens ik kan gebruiken om ze er alledrie op te krijgen
    En ik heb nog weinig ervaring met modellen(zo af en toe eens een oefenshoot)
    Ik heb het volgende matriaal al in mijn bezit :
    canon 400 d
    voldoende gb's aan geheugenkaarten
    2 studio flitsers( met dl triger)
    Achtergronddoeken(zwart en wit)
    Lenzen ; canon 50mm 1.4 , canon 70-200 4 usm L, sigma 24-70 2.8 µ
    Belichtingsmeter
    externe flitser; 430 ex
    grijskaart.

wat er nog ontbreekt : ERVARING

Hopend op wat tips en hints
    greetzzzz canon 400D dude

Re: Helllllp

euh

als ze er niet op kunnen : achteruit lopen
    als er teveel plaats rond hun is: vooruit lopen

En als je veel plaats hebt dan zou je eig een beetje moeten voelen zelf wat je het handigste vindt om mee te fotograferen: sommige gebruiken steeds een tele voor portretten, anderen een groothoek (ik).

Tja en verder zou ik wat poses voorbereiden zodat je niet met je mond vol tanden staat.
    En hou rekening met scherptediepte: zodat er niet eentje scherp is en de anderen onscherp als ze wat verderaf staan. Dat probleem heb je nogal eens met grote diafragma openingen. (behalve als het gewenste onscherpte is). Met F1.4 kan je van dichtbij een mooi portret maken waar alleen de ogen scherp zijn. Maar dan moet je natuurlijk niet op de neus scherpstellen he.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

thanks

ik heb plaats genoeg normaal 500m˛ dus ik kan al mijn lenzen gebruiken.
      Waar vind ik ergens voorbeelden van poses of dergelijke zodat ik weet waar ik op moet letten.

Comment

Een ruimteaanduiding van 500m2 zegt dus niks 500x1 is toch iets heel anders als 1x500...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Een ruimteaanduiding van 500m2 zegt dus niks 500x1 is toch iets heel anders als 1x500...
          idd maar 20m x 25 is toch genoeg ruimte op rond te lopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon400dude Bekijk bericht
            thanks

Waar vind ik ergens voorbeelden van poses of dergelijke zodat ik weet waar ik op moet letten.
            koop wat modeboekjes en kijk ze daaruit af! dan kan je ook aan je modellen laten zien "kijk,zo wil ik jullie erop"!
            grts; M

Comment

Working...
            X