Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fout op Print

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fout op Print

Bij mij Canon i950 is ineens een fout op alle prints opgetreden, namelijk dat de laatste 2 cm van ieder print een andere tint heeft. (Het ziet eruit alsof de cyan afwezig is) De fout treedt op in de breedte van de papier en kan dus niet een verstopte printkop zijn want dan verwacht je juist afwijkingen in de lengte van de papier. De overige 95% van de print is prima. In de afwijkende stuk is de detail wel verder goed. Uit voorzorg heb ik opnieuw de meest recente driver geinstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand mischien suggesties.

Last edited by Helen; 16 november 2008, 20:32.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Re: Fout op Print

Met welk programma print je juist af? Je zou de prioriteit van de software op je pc op "kwaliteit" moeten zetten, dan print hij wel trager en meer accuraat, want het zou kunnen dat je inkt in de catridge te traag aangevoerd wordt naar de spuitkoppen. Ik heb ook enkele keren zulke foto's gehad en het probleem was hierbij verholpen. OOk kan het zijn dat een van je keuren op begint te raken, dan krijgt je ongeveer hetzelfde fenomeen.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Ik print meestal via photoshop en dan op hoogste kwaliteit. Maar ook via windows wizard printen kom ik tot hetzelfde resultaat. Ik heb vandaag al verschillende papier soorten en kwaliteiten uitgetoetst. Het streep blijft helaas aanwezig.
      De niveaus van mijn inktpatronen zijn ook goed.
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Doe eens een testprint via de software van je printer. Daar kan je al een betere indicatie mee verwachten.

Tjerri

Comment

Working...
        X