Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe deze dames positioneren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe deze dames positioneren

Dit is mijn eerste post, die eigenlijk als 'hulp gezocht' mag bestempeld worden.

Mijn vraag is deze: Hoe kan ik deze 2 dames met hun dochters het beste positioneren om een goede compo te krijgen?

MVG Kurt
    I'm not young enough to know it all!
    Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.

Re: Hoe deze dames positioneren

nu is de jongste dochter bijna ana het "zinken" die moet je hoger in beeld krijgen, je hebt eveneens een gat boven de andere dochters dat onbenut blijft.

mijn voorstel (maar ter plaatse lukt het doorgaans spontaan om de juiste compo te vinden) is:

de kleinste zijwaarts op schoot mama, en tweede grootste dochter rechtstand achteraan, had het al evenwichter gemaakt, wel opletten als je een jonge dochter op de schoot mama zet, dat je het gezicht mama of middelste dochter niet verbergt achter gezichtje jongste dochter op de schoot. zet de twee mama's aan de buitenzijde, en naargelang hoe groot de dochters zijn beslis je ter plekke welke dochter mag achteraan rechtstaan.

Comment

Ik zal je aanmerkingen zeker toepassen komend weekend want dan gaan we er nog eens tegenaan
      Zo kunnen ze een mooie foto afgeven aan hun (groot)ouders op kerstavond.

thx Kurt
      I'm not young enough to know it all!
      Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.

Comment

Wat ook kan werken denk ik is de 2 mama's naast elkaar op de eerste rij, eventueel met de ruggen tegen elkaar. en de dochters er allemaal achter. in een stoere houding (armen over elkaar) eventueel met stoere donkere zonnebril op.
        groetjes Erwin
        D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

Dit gaat niet over de compositie, maar ik zou de foto veel lichter maken (en dan bedoel ik niet met photoshop, maar in de camera), hij is nu wel erg donker vind ik. Tevens zou ik de kleurtemperatuur wat koeler zetten. Dan ziet je foto er meteen een stuk frisser uit!

Comment

kids voor en de ouders er gewoon achter.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
            X