Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

projectiescherm voor beamer zelf maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • projectiescherm voor beamer zelf maken

    waarmee zou ik op een goedkope manier een degelijk, groot, gemakkelijk verplaatsbaar beamerscherm kunnen maken (minimale grootte: ongeveer 1,5m hoog x ong. 2.4m)?
    Het moet comfortabel op de krijtjesgoot van een bord kunnen worden gezet, en na gebruik weggenomen kunnen worden.
    ik heb het al geprobeerd met een plaat wit hardboard( in de volksmond: witte unalite)maar daarmee heb ik last van een uitgebrande vlek in 't midden van het scherm doordat de lens er zijn licht recht voor op werpt.
    Andere plaatmaterialen voldoen ook niet echt en zijn ook te zwaar om frequent te verzetten.
    opgespannen speciaal doek misschien? waar te vinden?...

    iemand...
    Last edited by dréten; 10 november 2008, 17:15.

  • #2
    Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

    Als de kwaliteit niet primeert, dan kun je een wit laken en twee borstelstelen gebruiken.
    Boeltje oprollen en meenemen. Mooi oprollen, anders heb je storende kreuken.

    Comment


    • #3
      Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Als de kwaliteit niet primeert, dan kun je een wit laken en twee borstelstelen gebruiken.
      Boeltje oprollen en meenemen. Mooi oprollen, anders heb je storende kreuken.
      kwaliteit is toch wel belangrijk hoor, en oprollen hoeft niet echt. Ik dacht zelf aan een buizenkader met een passend zeil erop gespannen. Het gaat me vooral om het soort zeil of doek dat goed is voor het doel.

      Comment


      • #4
        Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

        Als je een "hotspot:" ziet , betekent dit dat het scherm te glanzend is. Gebruik een matte verf.

        Comment


        • #5
          Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

          Ik weet van iemand die destijds dat het allemaal nog dia's waren die geschenen werden projecteerde op wit achtergrond papier. Dat werkte prima in grote zalen waar de afmetingen navenant moesten zijn (zo'n rol is immers 3 bij 11m) en was stukken goedkoper dan een mega projectie scherm.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

            Heb zelf ook een scherm gemaakt en kijk er nog steeds met plezier na.
            Had hierover een thread bij het HT forum, kan je hier eens nalezen.
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

            Comment


            • #7
              Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

              De moeite waard en niet duur: wit rolgordijn van Ikea. En projecteren op de achterzijde daarvan.
              Wel even de onderkant verzwaren. De meegeleverde "ballast" is veel te licht om het doek strak te houden. Wij gebruiken dit in de fotoclub als vervanger van eer glasparelscherm (uit het dia tijdperk). Zie ook deze link
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

              Comment


              • #8
                Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

                Allemaal hartelijk bedankt voor de raad en hulp
                Ik hoop, Walt, als ik zaterdag bij Ikea kom dat ze dat gordijn nog in 't assortiment hebben, als ik er al voorbij de winkelkarretjes geraak
                Het achtergrondpapier lijkt me minder geschikt voor frequent manipuleren door leerlingen

                ik probeer er het beste mee, andere oties nog steeds welkom hoor!

                bedankt
                Dré

                Comment


                • #9
                  Re: projectiescherm voor beamer zelf maken

                  Mocht je nog geen projectie doek gevonden hebben, ik kan je daarbij wel helpen.
                  www.projectiedoeken.nl
                  | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
                  | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

                  Comment

                  Working...
                  X