Hallo iedereen,
Ik heb me net een Sigma 530 DG-ST externe flitser aangechaft voor op mijn pentax *ist dL. Uiteraard al één en ander uitgeprobeerd en zo op het eerste gezicht lijkt het wel OK.
Een interessante techniek lijkt mij het flitsen op het 2de gordijn (omgeving eerst mooi belichten met een lange sluitertijd en dan het onderwerp oplichten / bevriezen met de flits op het einde van de sluitertijd).
Alleen: ik weet niet hoe je dat activeert ... Standaard lijkt hij te flitsen op het eerste gordijn
Activeer je dat op de camera of op de flitser. Indien het laatste het geval is vrees ik ervoor ... En in de handleiding van mijn camera vind ik het niet onmiddellijk terug (het zou wel mogelijk moeten zijn maar ik kom er niet uit hoe ...)
Of zijn er andere alternatieven om het zelfde effect te bereiken??
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Greotjes,
Yves
Ik heb me net een Sigma 530 DG-ST externe flitser aangechaft voor op mijn pentax *ist dL. Uiteraard al één en ander uitgeprobeerd en zo op het eerste gezicht lijkt het wel OK.
Een interessante techniek lijkt mij het flitsen op het 2de gordijn (omgeving eerst mooi belichten met een lange sluitertijd en dan het onderwerp oplichten / bevriezen met de flits op het einde van de sluitertijd).
Alleen: ik weet niet hoe je dat activeert ... Standaard lijkt hij te flitsen op het eerste gordijn
![Frown](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/frown.gif)
Of zijn er andere alternatieven om het zelfde effect te bereiken??
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Greotjes,
Yves
Comment