Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrijgezellenfeest!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vrijgezellenfeest!

Hoi,

Ik ga binnenkort foto's maken bij een vrijgezellenfeest. Het is een zaal met ongeveer 300 mensen.

Hebben jullie tips voor mij voor scherpe foto's!

Ik ben in bezit van een Nikon D70 met een 18-70mm objectief van nikkor.

Alvast bedankt voor de reacties,

Ibrahim

Re: Vrijgezellenfeest!

Oorspronkelijk geplaatst door Ibrahim06 Bekijk bericht
    Hoi,

Ik ga binnenkort foto's maken bij een vrijgezellenfeest. Het is een zaal met ongeveer 300 mensen.

Hebben jullie tips voor mij voor scherpe foto's!

Ik ben in bezit van een Nikon D70 met een 18-70mm objectief van nikkor.

Alvast bedankt voor de reacties,

Ibrahim
    'k zou mijn camera niet durven meenemen misschien iets waterdicht en schokbestendig

Je zal moeten flitsen vermoed ik ... experimenteer ruim op voorhand in je living met de instellingen als je hier nog niet met vertrouwd bent!
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

zelf niet mee drinken!!!.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nee, drinken doe ik zoiezo niet aan! :P

Ik heb helaas geen externe flitser, zou het met een interne ook lukken? En hoe kan ik die het beste instellen, heb er geen ervaring mee.

Comment

dat flitske gaat maar 4 m ver, geen refliksie van het licht in een grote zaal
          je kan ook een beetje dicht gaan bij de vrijgezelinnen
          en echt klaar zal het ook niet zijn zeker

Comment

Ik zou zeggen
            Iso niet hoger dan 400
            Diafragma vast op 5.6
            Snelheid op 40 of 60
            Met interne flits moet toch aardige foto's opleveren qua sfeer beelden.
            Overszichtfoto's zullen zeker donker uitvallen.
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Het gaat voornamelijk om foto's van mensen, dus groepsfoto's en portretten denk ik.

Comment

kan best wel met interne flits volgens mij.
                je gaat dan de schaduwen wel uitvegen, maar als je niet overdrijft is dit niet zo erg vind ik persoonlijk. Let wel op voor rode ogen als er recht in de lens gekeken wordt (in PS wel weg te werken natuurlijk)
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibrahim06 Bekijk bericht
                  Het gaat voornamelijk om foto's van mensen, dus groepsfoto's en portretten denk ik.
                  En hoe zijn de lichtomstandigheden in dat zaaltje ?
                  Is het te vergelijken met een party omgeving ?? Indien ja, dan zal een interne flitser niet voldoende zijn. Als alles verlicht is en het dus niet een party omgeving is, dan zal intern voldoen.
                  Mijn party fotos kan je zien op deze link. Ik heb nog maar ruim 1 maand m'n toestel.

Comment

Ga er maar van uit dat het lijkt op een gymzaal waarvan de lichten aan staan...

Er is meer licht dat de zaal van jou foto's... Zijn jou foto's met interne flitser? zoja, hoe heb je die ingesteld?

Mooie foto's btw.

Comment

Nee, die fotos zijn met externe flitser, met interne flitser haal je nooit zo'n resultaat, maar zijn de fotos eerder flets....
                      Ik heb wel m'n toestel op -1 stop EV gezet. Als het in een verlichte zaal is zoals op een trouwfeest, dan moet de interne flitser wel voldoende zijn.
                      In het donker gaat je voorflits (van internet flitser, wegens ontbreken van rode AF assist licht) als een zot tekeer om te focussen en dat wil je die mensen niet aandoen he.

Comment

hmm oke, en qua instellingen? Gewoon aanhouden wat Soekie Wan heeft aangegeven?

Comment

Nee, met ISO400 en 1/50 of 1/60ste haal je te weinig omgevingslicht binnen.
                          Dan krijg je fotos waarbij de personen belicht zijn en je niks van omgevingslicht hebt.
                          Gebruik S mode. Stel ISO maar op 800 in en gebruik sluitertijden van 1/10 - 1/25 afhankelijk hoeveel er licht is. Je zal ook moeten testen of je flitser sterk genoeg is om het beeld te bevriezen op die relatief lange sluitertijden.

Comment

Hmm oke, bedankt voor de reacties, ik zal het is uittesten thuis

Comment

Lumiquest Soft Screen LQ-051D Duffisor... Is dit handig om aan te schaffen?

Comment

Working...
                              X