Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trip NYC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trip NYC

Ik vertrek volgende week naar NYC en nu was mijn vraag welke tips hebben jullie om toch wel terug te komen met bruikbaar materiaal

Welke f-waarde het best gebruiken, welke sluitertijden, statief meenemen of niet ??
    Ik weet wel dat de meeste dingen afhangen van de gegeven lichtomstandigheden, maar alle tips zijn welkom !!

Alvast bedankt voor de tips !!

Greetzzz
    NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

Re: Trip NYC

één tip: probeer uit te vissen welke vervorming je lens geeft in breedhoek, en of ze makkelijk te corrigeren is. Zoek naar een brandpunt dat zo breed mogelijk is, maar wel nog makkelijk te corrigeren is in PS. Als je foto's neemt van kaarsrechte flatgebouwen valt de vervorming van je lens nogal erg op.

Er bestaan geen magische f-waarden of sluitertijden. Als ze zouden bestaan, zijn ze zeker voorgeprogrammeerd in de scene-modes van je camera ;-)
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

Ik ben volgende week ook in NYC en ga waarschijnlijk voornamelijk F/3.5 bij 1/400 - 1/640 gebruiken. Statief gaat mee.

Comment

En ik loop daar vanaf vrijdag ook een goeie week rond. Ik heb wel het voordeel dat m'n zoon er woont, dus geen logieskosten
        Mijn 18-250 zal de klus moeten klaren, zonder statief.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

't Wordt druk daar maar wel gezellig.

Comment

Had al aan een lage f-waarde gedacht, maar wou toch effe checken ben nogal onzeker in die dingen

Hebben jullie al een planning voor de periode dat je er bent??

Eerste keer dat jullie gaan of al geweest??

Greetzzz...
            NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

Comment

Het te gebruiken diafragma hangt o.a. af van wat je willt fotograferen. Ik gebruik bovengenoemde bij mijn straatportretten maar voor andere andere onderwerpen gebruik je natuurllijk heel andere instelllingen. Tip: neem een fotoboek basics mee en lees het onderweg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Het te gebruiken diafragma hangt o.a. af van wat je willt fotograferen. Ik gebruik bovengenoemde bij mijn straatportretten maar voor andere andere onderwerpen gebruik je natuurllijk heel andere instelllingen. Tip: neem een fotoboek basics mee en lees het onderweg.
                Weet je zo een goed boek??

Greetzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D. Serge Bekijk bericht
                  Hebben jullie al een planning voor de periode dat je er bent??

Eerste keer dat jullie gaan of al geweest??
                  Al meerdere keren geweest alleen nemen we nu iemand mee voor wie het de eerste keer is. Dus gaan we weer vrolijk de geijkte dingen doen: hop-on-hop-off-bus, Empire State Building, ferry naar Staten Island, rondvaart rond Manhattan, Macy's etc., Twin Towers, B&H, fietsen huren, musical bezoeken etc. etc. Oh nee, die Twin Towers zijn er niet meer.

Weet je zo een goed boek??
                  Nee, de boeken die ik nog gebruikt heb zijn tegenwoordig niet meer in de winkel te krijgen. Willekeurig beginnersboek zal wel voldoen.

Het belangrijkste dat je moet onthouden is:
                  1. met je diafragma bepaal je de scherptediepte (DOF): veel (bijv. landschappen) of weinig (bijv. portretten).
                  2. met je sluitersnelheid bepaal je of je je onderwerp in de foto wilt bevriezen of juist beweging wilt laten zien (bijv. wieken helicopter).
                  Je kiest dus eerst tussen 1. of 2. wat voor het gegeven onderwerp het belangrijkste is en laat de andere variabele afhangen van aanwezig licht en ISO.

Als je dat eenmaal een beetje door hebt begrijp je dat het geen zin heeft hier te komen met de vraag "ik ga daar en daar naar toe, welke instellingen moet ik gebruiken?". Maar troost je, zelfs gevorderden weten die vraag nog wel eens te stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Al meerdere keren geweest alleen nemen we nu iemand mee voor wie het de eerste keer is. Dus gaan we weer vrolijk de geijkte dingen doen: hop-on-hop-off-bus, Empire State Building, ferry naar Staten Island, rondvaart rond Manhattan, Macy's etc., Twin Towers, B&H, fietsen huren, musical bezoeken etc. etc. Oh nee, die Twin Towers zijn er niet meer.

Nee, de boeken die ik nog gebruikt heb zijn tegenwoordig niet meer in de winkel te krijgen. Willekeurig beginnersboek zal wel voldoen.

Het belangrijkste dat je moet onthouden is:
                    1. met je diafragma bepaal je de scherptediepte (DOF): veel (bijv. landschappen) of weinig (bijv. portretten).
                    2. met je sluitersnelheid bepaal je of je je onderwerp in de foto wilt bevriezen of juist beweging wilt laten zien (bijv. wieken helicopter).
                    Je kiest dus eerst tussen 1. of 2. wat voor het gegeven onderwerp het belangrijkste is en laat de andere variabele afhangen van aanwezig licht en ISO.

Als je dat eenmaal een beetje door hebt begrijp je dat het geen zin heeft hier te komen met de vraag "ik ga daar en daar naar toe, welke instellingen moet ik gebruiken?". Maar troost je, zelfs gevorderden weten die vraag nog wel eens te stellen.
                    Na wat rond gezwerfd te hebben op het net, heb ik toch al een paar leuke sites gevonden en very basic uitleg waardoor ik het meer en meer begin te begrijpen...

Thx voor de uitleg...

En sorry voor de domme vraag

Comment

Na wat rond gezwerfd te hebben op het net, heb ik toch al een paar leuke sites gevonden en very basic uitleg waardoor ik het meer en meer begin te begrijpen...
                      Mooi. Vergeet ook niet veel te proberen. Have fun over there!

Comment

Ik vertrek volgende week naar NYC en nu was mijn vraag welke tips hebben jullie om toch wel terug te komen met bruikbaar materiaal
                        En? Alweer terug? Ben wel benieuwd naar de foto's.

Comment

Working...
                        X