Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor vogelfotografie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor vogelfotografie ?

    Zoals het topic zegt.

    Zijn er mensen die me soms tips kunnen geven voor het fotograferen van vogels in het wild ( met name in mijn tuin .. ).
    Ik heb hier een tentje buiten gezet maar weet niet echt hoe te beginnen. Hoe dicht zit je bij een tak wanneer je foto's neemt , met welk eten lok je de vogels ? Hoe zorg je dat dat eten niet in beeld komt ( dus hoe raken die vogels op een plaats waar het eten niet ligt ) ?

    Enzovoort ...

    Alle tips zijn welkom ! Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Tips voor vogelfotografie ?

    Zorgen dat ze op een tak landen en dan klik je ze op de tak.

    De boel verlichten.

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor vogelfotografie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door dejo.vercoutere Bekijk bericht
      Hoe dicht zit je bij een tak wanneer je foto's neemt
      Dat hangt af van de groote van het beest dat je wil in beeld brengen en de lens die je ter beschikking hebt.

      Oorspronkelijk geplaatst door dejo.vercoutere Bekijk bericht
      met welk eten lok je de vogels ?
      Bij aveve hebben ze speciale mengelingen.

      Oorspronkelijk geplaatst door dejo.vercoutere Bekijk bericht
      Hoe zorg je dat dat eten niet in beeld komt ( dus hoe raken die vogels op een plaats waar het eten niet ligt ) ?
      Het voedsel daar leggen waar het niet in beeld komt misschien.
      Zet een tak boven het eten, fotografeer de vogels op de tak en niet bij het eten.

      Nog een tip, zorg niet enkel dat de vogel er mooi opstaat maar plaats je opstelling zodanig dat je ook een mooie achtergrond hebt.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor vogelfotografie ?

        En wees aub zo vriendelijk nu GEEN eten te strooien voor de vogels. Het enige wat je ermee bereikt is hun ritme volledig verstoren. Ze hebben nu echt nog geen nood aan de vettige zadenmengelingen.
        Ook in het voorjaar niet te lang blijven doorvoederen aangezien dit nefast kan zijn voor de jongen die dan niet op tijd omschakelen op 'levend' voer zoals wormpjes en bijgevolg zullen sterven door een slechte stofwisseling.

        Tracht de vogels momenteel op een andere manier naar je tuin te lokken. Bijvoorbeeld met een schaal met water of gewoon door de juiste planten in je tuin te zetten.

        Grtz
        -The Black Horses-
        Canon materiaal

        www.theblackhorses.be

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor vogelfotografie ?

          zijn appels ook goed ?
          Mijn ma gooit zelfs haar hele etensresten in de tuin en der komen merels op af. Das wrs omdat ze het gewoon was om kiekens te hebben tot vorig jaar

          Badje met water is idd ook aantrekkelijk (te merken aan onze vijver en vroeger aan het water dat voor de kippen in een bakje stond)
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor vogelfotografie ?

            Check dit maar eens. Is zeer bruikbaar

            Geschreven door 'Hellcat', bekend op dit forum.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment

            Working...
            X