Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thrifty white tileboard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • thrifty white tileboard

    Zack Arias raad deze borden aan in zijn tutorial op zijn site



    Nu ben ik in de gamma en brico gaan kijken naar zulke platen en kom enkel witte plexiplaten tegen van 2m op 1m en die dingen kosten rond de 100euro.
    En die " thirty white tileboards " van Zack amper 11 dollar.
    Heeft iemand een idee waar ik aan zulke platen geraak en hoe noemen die borden in het nederlands?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: thrifty white tileboard

    En nog eens up want ben ook benieuwd naar het antwoord
    www.pixation.be

    Comment


    • #3
      Re: thrifty white tileboard

      Eens even googlen:

      Tile board is a 4' x 8' sheet wall covering very similar to sheet paneling. Tile board is made from hardboard instead of plywood, which makes it particularly well- suited to applications in high-moisture areas like bathrooms and laundry rooms. Tile board is available in several solid colors, as well as a wide variety of stamped faces that mimic the look of ceramic tile.

      Dit zijn dus die platen van geperst hout met aan een zijde bijvoorbeeld plasiteken tegels of andere figuren, om een fake tegelmuurtje te maken.


      En je hebt die blijkbaar ook in effen, glanzend wit.

      Voila en dank u google :-)
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #4
        Re: thrifty white tileboard

        Misschien kunnen ze u bij Metaplex (Antwerpen/Wilrijk) wel verder helpen.
        Ik informeerde daar vroeger eens naar witte pvc-foliepanelen. Ze hadden die in voorraad in diverse diktes (0,3 - 0,4 en 0,5mm). Afmetingen: 1400x1000mm.

        Guy
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: thrifty white tileboard

          Heeft er iemand al gevonden waar je er ergens kan aangeraken ?

          Comment


          • #6
            Re: thrifty white tileboard

            mecolin.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, mecolin.nl has it all. We hope you find what you are searching for!


            Dit is iets gelijkaardigs, kheb deze al enkele malen gebruikt (niet voor fotografie)
            Verdeler van deze platen in onze streek is Plastiek Hofstade.

            Mvg
            So much to do, so little time !
            http://franky289.fotopic.net/

            Comment


            • #7
              Re: thrifty white tileboard

              Oorspronkelijk geplaatst door Teejay Bekijk bericht
              Zack Arias raad deze borden aan in zijn tutorial op zijn site



              Nu ben ik in de gamma en brico gaan kijken naar zulke platen en kom enkel witte plexiplaten tegen van 2m op 1m en die dingen kosten rond de 100euro.
              En die " thirty white tileboards " van Zack amper 11 dollar.
              Heeft iemand een idee waar ik aan zulke platen geraak en hoe noemen die borden in het nederlands?

              Alvast bedankt
              heb jij ondertussen al iets gevonden? 't interesseert mij ook wel

              Comment


              • #8
                Re: thrifty white tileboard

                ja ik was ook op zoek naar izimo (piepschuimen) platen van ongeveer 1 op 2m. Maar ik vind er enkel van 30x30 of zo..
                Die grote dunne 'zware' platen hadden ze hier in de brico maar kweet niet meer wat ze kosten. Is me wat te zwaar en onpraktisch in mijn kleine studio.
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #9
                  Re: thrifty white tileboard

                  Ben je er ooit nog achtergekomen waar je de zgn. thrifty white tileboards kan kopen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: thrifty white tileboard

                    Oorspronkelijk geplaatst door Teejay Bekijk bericht
                    Heeft iemand een idee waar ik aan zulke platen geraak en hoe noemen die borden in het nederlands?
                    In het nederlands;
                    tile = tegel
                    board = plank/plaat
                    thrifty = zuinig

                    Waar kopen; in veel zaken waar ze bouwmaterialen verkopen.
                    Meestal bestaat het uit geperst karton met een afgewerkte kant in alle kleuren en motieven

                    En omdat in de vs iets goedkoop is wil niet zeggen da je hier ook aan die prijzen gaat vinden, zoek gewoon naar een vergelijkbare oplossing wat een aanvaardbare prijs is voor jou, gewoon wat nadenken en bouwmarkten binnenstappen.
                    vb gewoon van die witte platen die aan één zijde is afgewerkt met wit, deze bestaan in formaten van 240 x 120 cm, je hebt daar verschillende diktes in en zelfs met een gefreesde kant om deze mooi in elkaar te klikken.
                    Zoals gezegd wa rond kijken, na nieuw zelf solden(is wel een heel jaar)
                    Oorspronkelijk geplaatst door Franky19760 Bekijk bericht
                    Verdeler van deze platen in onze streek is Plastiek Hofstade.
                    wist ni da ze die daar ook hadden
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: thrifty white tileboard

                      Mjah een tegelplaat vind je hier niet echt... Maar heeft er iemand nu al iets gevonden of met één van de alternatieven gewerkt?
                      Bijvoorbeeld Plexiglas? of die andere carbonaat platen die iets goedkoper zijn?
                      Deviantart account: Klikje!

                      Comment


                      • #12
                        Re: thrifty white tileboard

                        Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                        Mjah een tegelplaat vind je hier niet echt... Maar heeft er iemand nu al iets gevonden of met één van de alternatieven gewerkt?
                        Bijvoorbeeld Plexiglas? of die andere carbonaat platen die iets goedkoper zijn?
                        Ik ben inderdaad gewend met plexiglas te werken, alleen krast dit vrij snel. Resultaten zijn prima.

                        Comment


                        • #13
                          Re: thrifty white tileboard

                          Ik gebruik die kunststofplaten uit Gamma waarvan hierboven ergens sprake, alleen gebruik ik de afmeting 1m x 1m (8 stuks) omdat ik ze vaak gebruik op locatie. Lichte tintverschillen tussen onderlinge tegels storen noch mij noch mijn klanten. Maar andere materialen werken net zo goed, alles wat enigzinds reflecteert kan werken. Ik weet niet wat de exacte benaming is, maar "vezelplaat met witte kunststof laag erover gekleefd" (formica?) werkt ook goed. Voor een perfecte reflectie wordt zwart plexi gebruikt, bij wit is logischerwijs ook de reflectie van je onderwerp uitgebleekt. Het materiaal dat ik gebruik is, net als veel andere materialen, onderhevig aan krassen en "vegen van schoenen". Vooral dat laatste is lastig, maar kan wel verwijderd worden (in Photoshop of met zeepsop en spons, zoals je zelf wil). Als ze te erg gekrast zijn vervang ik ze gewoon.

                          Roeland
                          www.135mm.be
                          @135mm_leuven
                          info@135mm.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: thrifty white tileboard

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                            Ik gebruik die kunststofplaten uit Gamma waarvan hierboven ergens sprake, alleen gebruik ik de afmeting 1m x 1m (8 stuks) omdat ik ze vaak gebruik op locatie. Lichte tintverschillen tussen onderlinge tegels storen noch mij noch mijn klanten. Maar andere materialen werken net zo goed, alles wat enigzinds reflecteert kan werken. Ik weet niet wat de exacte benaming is, maar "vezelplaat met witte kunststof laag erover gekleefd" (formica?) werkt ook goed. Voor een perfecte reflectie wordt zwart plexi gebruikt, bij wit is logischerwijs ook de reflectie van je onderwerp uitgebleekt. Het materiaal dat ik gebruik is, net als veel andere materialen, onderhevig aan krassen en "vegen van schoenen". Vooral dat laatste is lastig, maar kan wel verwijderd worden (in Photoshop of met zeepsop en spons, zoals je zelf wil). Als ze te erg gekrast zijn vervang ik ze gewoon.

                            Roeland
                            Wat dikte zou ik nemen? Want staan verschillende diktes enzo... Allemaal ingewikkeld ze ^^

                            Heb ook zoiets als Hardschuim PVC gevonden... Volledig wit, plaat van 255cmx100cm kost dan maar €23,50 en is dan 4mm dik.

                            Maar heb niet echt een idee wat daarvan te verwachten?
                            Last edited by KillerRu; 13 mei 2013, 19:06.
                            Deviantart account: Klikje!

                            Comment


                            • #15
                              Re: thrifty white tileboard

                              Het materiaal dat ik gebruik is 3mm dik denk ik. Maar maakt niet uit denk, behalve dan soms voor het gewicht. Het uiteindelijke effect zie je meestal pas in de studio zelf, maar je altijd een plaat in de winkel op de grond leggen en met tegenlicht kijken hoe de reflectie eruit ziet. Misschien niet altijd evident / mogelijk maar je weet nooit (hier in Gamma Leuven staan die platen gewoon buiten dus makkelijk te beoordelen, licht genoeg). Maar alle materiaal dat enigszins reflecteert en niet al te veel structuur heeft werkt volgens mij. Hangt vooral af van hoe perfect de reflectie van je onderwerp moet zijn...
                              www.135mm.be
                              @135mm_leuven
                              info@135mm.be

                              Comment

                              Working...
                              X