Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotografie concrete vragen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huwelijksfotografie concrete vragen.

Allen,

Er zijn al tientallen topics over, ik weet het. Ik heb er ook vele van gelezen. Discussies over lichtsterke en minder lichtsterke objectieve, flitsen, inflitsen, etc ...
    Heb al een aantal trouwboeken doorgenomen, foto's bekeken, de kerk bezocht, duidelijke afspraken gemaakt met het koppel (ook over het vermoedelijk amaturistische resultaat), etc ... Ik sta er voor en ik moet er door. 30.08 is het zover ... een eerste (niet echt, maar wel de eerste zonder backup te spelen van een andere fotograaf) 'huwelijksreportage'

Concreet:
    Mijn materiaal:
    2 x Nikon D70s
    Sigma 10-20mm F 4-5.6
    Sigma 18-200mm F 3.5-6.3
    Sigma 70-300mm F 4-5.6
    Nikor 50mm F1.8
    Sigma 105 (Macro) F2.8
    SB-800

1. Is het wenselijk een lens bij te kopen? vb: Sigma 17-55mm F2.8-4.5? Gaat dit mijn kwaliteit merkelijk verbeteren?

2. In de kerk: welke objectieve gebruik ik best. 18-200mm en 70-300mm? 18-200mm en 50mm? 18-200mm en 10-20mm. Niet dan we niet kunnen wisselen uiteraard, maar gewoon kwestie van nu reeds een eerste keuze te maken en niet te veel tijd te verliezen.

3. SB-800 is nog maar net in mijn bezit. Heb al wat uitgeprobeerd, maar kennen doe ik dat ding nog niet echt. Specifieke zaken waar ik moet opletten? Welke standaardinstelling best gebruiken?

Alvast bedankt om toch nog de moeite te willen doen om een concreet antwoord op mijn vragen te geven.

Monolitos

Re: Huwelijksfotografie concrete vragen.

ik zou een tamron 17-50 f2.8 of een tamron 28-75 f2.8 bij kopen als je nen trouw gaat doen. In de kerk/gemeentehuis, avondfeest ga je met je huidige lenzen en toestel enkel de 50 1.8 en de 100 2.8 kunnen gebruiken, en een beetje zoom zal handig zijn omdat je bewegingsruimte tijdens de viering niet onbeperkt zal zijn.

begin al maar grondig te oefenen met je SB-800. je kreeg er normliter een brochure mee ivm creative lighning met voorbeeldfoto's en uitleg hoe het gedaan was .. oefenen! want zonder beheersing van je flitstechniek doe je het beter niet

Comment

Het enige wat ik kan zeggen is dat je kan blijven bijkopen.. en meer geld insteken ect ect... maar op een gegeven moment zul je het toch moeten doen... of je nu een F4 of een 2.8 hebt...

Relax en do your thing..

let vooral op de belangrijke dingen.. desnoods zet je je toestel op auto.. maar concentreer je op de belangrijke momenten voor het koppel... de ringen, de kus, de loop naar het altaar, ontroerende blikken, ... ect ect...

als die dingen er mooi scherp opstaan is het meer dan goed voor het koppel in de meeste gevallen.

In de kerk zou ik een tele gebruiken dat je vanop afstand makkelijk kunt werken.
      poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
        ik zou een tamron 17-50 f2.8 of een tamron 28-75 f2.8 bij kopen als je nen trouw gaat doen.
        Dit zou ik ook doen. Is niet duur en is goed voor de prijs.
        Je kan zelfde de 18-200 weg doen en enkel de 17-50 + 70-300 houden.
        Anders zou het zijn moest je de VR of OS versie hebt. Die zijn wel in de kerk te gebruiken. Daar meestal de mensen in de kerk stil zitten kun je de VR of OS dan wel goed gebruiken.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Allen bedankt voor de reacties.

@ momentopname, ben volop bezig met oefenen met mijn SB-800.

@ simonisme, gelijk heb je 'Relax en do your thing..'

Heb ondertussen een oplossing gevonden. Kan van een vriendin een tamron 17-55 2.8 en een Nikor 80-200 2.8 lenen. Ik denk dat ik daar wel een heel eind verder mee kom.

@ hub2805

Het is inderdaad misschien geen slecht idee om de 18-200mm weg te doen en een 17-55 bij te kopen. Alleen de vraag wat is een 18-200mm nog waard he.

Ik vrees dat die glaswinkel steeds gaat veranderen ...

Groeten

M

Comment

Working...
          X