Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sorry weeral tips gevraagd ivm nat.parken USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sorry weeral tips gevraagd ivm nat.parken USA

Beste

Sinds gisteren ben ik nieuw op het forum. Ik heb wel al een week zitten surfen op allerlei tips die er geschreven staan. Maar het werd me allemaal teveel daarom vraag ik zelf enkele. Ook omdat ik nog maar 2 weken geleden speciaal een Canon eos 400d (mijn eerste apparaat) voor deze reis heb gekocht. De tijd om hem wat beter te leren kennen ontbreekt daar ik volgende week naar de Verenigde Staten vertrek.

Een uitgebreide handleiding heb ik reeds bij mijn toestel gekocht om wat meer te weten over de verschillende standen (P, T,M ..) en de individuele instellingen zoals sluitertijd, iso waarden etc...

Mijn vraag :
    Hoe kan ik het beste mijn camera instellen bij ons bezoek aan de nat. parken zoals Bryce, Zion, Arches, Grand canyon enz.

Las Vegas zal dan weer een heel andere instelling vergen.

Ik wil erbij zeggen dat ik geen gebruik maak van een statief.
    Een Sigma lens 18-200mm met stabilisator wordt op de camera geplaatst.

Ik hoop dat er onder jullie toch wat tijd kunnen vrijmaken om mij toch een beetje op weg te helpen. Enkele tips doen soms al wonderen...

Ik dank jullie bij voorbaat
    Bartmanthefirst

Re: sorry weeral tips gevraagd ivm nat.parken USA

Oorspronkelijk geplaatst door bartmanthefirst Bekijk bericht
    Hoe kan ik het beste mijn camera instellen bij ons bezoek aan de nat. parken zoals Bryce, Zion, Arches, Grand canyon enz.

Las Vegas zal dan weer een heel andere instelling vergen.
    Sterker nog, elke foto zal zo'n beetje andere instellingen vergen.

Hier en hier vind je wat foto's van NP's en ook nog van Las Vegas. De instellingen staan erbij.
    Last edited by Leonidas; 1 augustus 2008, 08:22.

Comment

Bedankt Leonidas, toch eentje die heeft gereageerd ?

Bartmanthefirst

Comment

toch eentje die heeft gereageerd ?
        Ja, maar je stelde dan ook een vraag die door niemand - die niet met jou ter plekke in de parken is - kan worden beantwoord. Instellingen hangen niet af van bezoek van een NP of geen NP maar van zaken als onderwerp, licht, stand van de zon, tijd van de dag, afstand tot onderwerp, scherptediepte die je wilt bereiken, lens die je gebruikt en zo nog heel veel meer dingen. Een goed fotografieboek of een online beginnerscursusje kan je allicht wat basiskennis verschaffen.

Veel plezier in de VS in elk geval!

Comment

Dag Leonidas

Ik heb al avonden op het net gezeten om ietsje meer in de wereld van de fotografie binnen te dringen maar gezien de beperkte tijd was het me allemaal een beetje veel. Daarom wat simpele tips gevraagd waarbij men niet met alles rekening moet nemen. Overdag in een park met veel zon wat foto's trekken van kortbij en veraf.
          De tips hoeven niet meer want morgen vertrekken we en ik zal proberen er het beste van te maken.

Toch bedankt Leonidas

Bartmanthefirst

Comment

Je hebt geluk en pech te gelijk. De zon komt er niet zo vroeg en gaat weer vroeg onder. Voordeel je hoeft niet heel vroeg of heel laat naar bed om van de schemering gebruik te maken, nadeel die is weer erg kort. Overdag is het licht meesdtal keihard en dan is het vaak moeilijk een mooie foto te krijgen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Je hebt geluk en pech te gelijk. De zon komt er niet zo vroeg en gaat weer vroeg onder. Voordeel je hoeft niet heel vroeg of heel laat naar bed om van de schemering gebruik te maken, nadeel die is weer erg kort. Overdag is het licht meesdtal keihard en dan is het vaak moeilijk een mooie foto te krijgen.
              Ik ben ook nieuw hier op't forum, en ook een leek in het fotograferen. Ik vertrek 1 september ook naar amerika, om er enkele NP's te doen, maar heb ook geen idee van hoe ik mijn camera moet instellen (bezit sinds vorige week een Sony H50)... Misschien kunnen jullie tips geven welke instellingen wanneer gewijzigd moeten worden...
              Ga ook naar Las Vegas en zou er graag overdag en 's nachts prachtige foto's van willen maken.
              Misschien kunnen jullie mij zeggen wanneer ik best diafragma, sluitersnelheid etc wijzig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik ben ook nieuw hier op't forum, en ook een leek in het fotograferen. Ik vertrek 1 september ook naar amerika, om er enkele NP's te doen, maar heb ook geen idee van hoe ik mijn camera moet instellen (bezit sinds vorige week een Sony H50)... Misschien kunnen jullie tips geven welke instellingen wanneer gewijzigd moeten worden...
                Ga ook naar Las Vegas en zou er graag overdag en 's nachts prachtige foto's van willen maken.
                Misschien kunnen jullie mij zeggen wanneer ik best diafragma, sluitersnelheid etc wijzig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk bericht
                  Misschien kunnen jullie tips geven welke instellingen wanneer gewijzigd moeten worden...
                  Meestal bij elke foto. Zie ook #2 en #4.

Comment

Dag Leonidas

Ik heb al avonden op het net gezeten om ietsje meer in de wereld van de fotografie binnen te dringen maar gezien de beperkte tijd was het me allemaal een beetje veel.

Bartmanthefirst
                    Iets waar mensen jaren over doen om het te leren kan niemand uitleggen door enkele regels neer te schrijven.
                    Last edited by Macroshopper; 20 augustus 2008, 18:47.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Iets waar mensen jaren over doen om het te leren kan niemand uitleggen door enkele regels neer te schrijven.
                      Kan wel zet je camera op P and pray.....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                      X