Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude zichtkaarten copiëren, hoe, fotograferen of inscannen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude zichtkaarten copiëren, hoe, fotograferen of inscannen ?

Ik zou graag enkele foto's, het zijn eigenlijk een soort postkaarten duliceren van een verre neef, hoe pak ik dit het beste aan , gewoon fotograferen of inscannen met een all in one van HP.
    Het zou dan dienen voor op het net, maar ook enkele om af te printen op hetzelfde originele formaat.
    Met dank.
    Klein kodakske

Re: Oude zichtkaarten copiëren, hoe, fotograferen of inscannen ?

Scannen is de meest logische en waarschijnlijk ook de beste oplossing. Als je ze wilt reproduceren met je camera is de kans op reflecties zeer groot. Succes ;-)
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Scannen is zeker het simpelste, fotograferen van de kaart met een macrolens zodat ze beeldvullend is geeft ook goede resultaten, maar het is iets omslachtiger.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt, zal het dan zo doen.
        Dacht eerst dat fotograferen meer pixels, dus ook meer contrast in de copie zou geven.
        Moet dan elke foto appart ingescand worden, of kan ik er bv een viertal in een keer opleggen ? of krijg je dan verlies als je ze uitknipt met PS.
        Klein kodakske

Comment

Wel rekening houden met copyright eh
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Je mag rustig heel de bruikbare oppervlakte van je scanner gebruiken en vol leggen met foto's om nadien apart uit te snijden in Photoshop.
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

OK. zal er straks even mee bezig zijn op een scanner, (nog niet gebruikt voor foto's)
              En ja hoor Destn, het zijn lang vergeten familiefoto's van 1944 met de achterzijde zoals een verzend postkaart...
              Klein kodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Wel rekening houden met copyright eh
                Daar hoor ik graag meer over...

Thx
                "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                  Daar hoor ik graag meer over...

Thx
                  Juridisch weet ik daar ook niks meer over hoor.

Maar van veel dingen mag je toch niet ongevraagd dupliceren?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Tja, als het familie fotos zijn, er er staat verder geen naam ofzo op, meer dan 60 jaar oud, de mens die ze maakte is waarschijnlijk zelf al lang dood, al hoop ik voor hem natuurlijk niet.
                    Trouwens de copie's zijn zeer goed, zelfs mogelijk beter dan het origineel na bewerking. Bedankt voor de tips die ik kreeg.
                    Klein kodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                      Tja, als het familie fotos zijn, er er staat verder geen naam ofzo op, meer dan 60 jaar oud, de mens die ze maakte is waarschijnlijk zelf al lang dood, al hoop ik voor hem natuurlijk niet.
                      Trouwens de copie's zijn zeer goed, zelfs mogelijk beter dan het origineel na bewerking. Bedankt voor de tips die ik kreeg.
                      Ah sorry ik dacht dat het postkaarten algemeen waren, niet dat ze door je neef gemaakt waren.

Comment

Working...
                      X