Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paint with light.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paint with light.

Er bestaat een cs3 plugin om bepaalde delen van je foto op te lichten of donkerder te maken via de brush tool.

Nu heb ik ooit een tutorial op internet gelezen die uitlegt hoe je dergelijk effecten kan bereiken zonder dat er gesoept dient te worden, door middel van lange sluitertijden en het bewegen en verplaatsen van lichtbronnen en een flash op het 2e gordijn.

Je krijgt dan bvb een tuin bij nachte en de mensen die in de tuin staan, staan in de spotlights.

Eén probleem ik vind de tutorial nergens meer terug. Heeft iemand ervaring met deze techniek of weet iemand de tutorial staan?

Re: Paint with light.

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_D Bekijk bericht
    Er bestaat een cs3 plugin om bepaalde delen van je foto op te lichten of donkerder te maken via de brush tool.

Nu heb ik ooit een tutorial op internet gelezen die uitlegt hoe je dergelijk effecten kan bereiken zonder dat er gesoept dient te worden, door middel van lange sluitertijden en het bewegen en verplaatsen van lichtbronnen en een flash op het 2e gordijn.

Je krijgt dan bvb een tuin bij nachte en de mensen die in de tuin staan, staan in de spotlights.

Eén probleem ik vind de tutorial nergens meer terug. Heeft iemand ervaring met deze techniek of weet iemand de tutorial staan?
    Ik weet niet welke tutorial of wat je exact bedoeld.. maar er zijn verschillende manieren om een soortgelijk effect te bekomen...

bv. aan de hand van een "brush" kan je misschien eens proberen met het "dodge" en "burn" tool.. dat is een verm van verlichten en terug donkerder maken..

Er zijn ook manieren om met een gewone brush te werken, witte kleur en dan met "blend modes" werken...

als je een echt spotlight effect wil moet je eens proberen met: filter > render > lightning effects

Hier bestaan wel tutorials voor.. als je wat zoekt ;-) google is your friend...
    poof

Comment

Hoe je het effect in cs3 kan bereiken, is geen probleem, ik ben op zoek naar de manier om het spotlight effect te bereik, door middel van het hanteren van lange sluitertijden, flash op 2e gordijn en het bewegen van een lichtbron.

Comment

Het ging niet over deze tutorial, maar dat is ongeveer de techniek, al zagen de resultaten er in de andere tutorial er veel meer spectactulair uit...

(het derde onderwerp lightpainting)

Comment

ah dat deeltje "zonder gesoept te worden" had ik ni gelezen
          poof

Comment

Dit zou ik ongeveer willen bereiken, maar dan met menselijke portretten:

Comment

als ik mij niet vergis is dit idd met lange sluitertijden... wat hij eigenlijk gaat doen is de camera in het donker of snachts lang laten openstaan en met een andere lichtbron zijn onderwerp "schilderen"... bv. met een zaklamp erop schijnen en die delen gaan dan "belicht" zijn...

Het gaat denk ik iets in die zin zijn.. maar het is echt veel oefenwerk en experimenteren om zulke beelden te krijgen... Hoe hij het exact doet met natuurlijk licht weet ik ook niet direct...
              poof

Comment

Een bijkomend probleem is dat als je het met met menselijke (dus bewegende) portretten hiervoor werkt dat het zeer moeilijk zal zijn om haarscherpe beelden te krijgen.

Op de tutorial die ik eerder had gevonden werd dit aspect haarfijn uitgelegd.

Comment

ik heb het zelf niet bekeken maar misschien is dit iets dat je kan helpen?
                  poof

Comment

Thx, maar helaas niet wat ik zoek.

(al zal ik het deze keer wel opslaan in mijn favs. )

Comment

Working...
                    X