Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips & Tricks voor een ouderwets album

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips & Tricks voor een ouderwets album

    Dit weekend een ouderwets (lees niet-digitaal) foto-album gemaakt van een doopreportage. Viel dat even tegen!!!!

    Ik had me geïnspireerd op ons trouwalbum met een strakke lay-out en plaatsing van de foto's. Iedere foto mooi afgemeten, met een wit randje en op een passe-partout.

    Een enorm werk e 't is nog niet perfect!

    Mijn vraag: zijn er bepaalde technieken voor het maken van albums, tips&tricks, nuttige sites,... of is het gewoon een kwestie van lijm, lat en cutter te nemen en maar oefenen?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Tips & Tricks voor een ouderwets album

    Er zijn zelfs opleidingen voor

    Comment


    • #3
      Re: Tips & Tricks voor een ouderwets album

      lol kweet niet wat er precies is misgegaan bij u dan. Wat scheelt eraan?

      iK heb ook het trouwalbum van een kennis in handen gehad: dik boek, met allerlei formaten fotos, ook hele kleintjes, met vaak 1 mm van de rand een wit randje gesneden (bovenste laagje van het fotopapier eraf gesneden denk ik).. daar is idd tijd in gestoken maar daar betaal je dus ook 1500 euro voor
      Je zou dan best elke foto waar je een randje van wilt snijden meerdere malen moeten laten afdrukken (zoals 'duplicate' in Photoshop hehe) zodat je neit telkens terug naar de elka moet als je hem verprutst
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: Tips & Tricks voor een ouderwets album

        Waar wij het moeilijk meehadden:
        • vlekken vermijden (handschoenen aangedaan)
        • eens geplakt, vermijden dat foto's nog schuiven (wachten na iedere plakbeurt)
        • boordjes die scheef gesneden werden dorrdat de foto nog wat beweegt op de snijtafel (dus overgestapt op cutter)
        • exacte positionering in het boek (dus met potlood lijnen op de pagina's gemaakt en achteraf uitgegomd)

        Enfin, veel van die kleine problemen die we zo goed en zo kwaad mogelijk oplosten maar ik vroeg me af of er nog mensen op dit forum zijn die regelmatig nog zo'n niet-digitale albums maken en eventueel 'gouden' tips hadden. Ik vind het namelijk toch nog steeds een pak meer charme hebben dan een digitaal album...

        Comment

        Working...
        X