Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijksfotografie

    Op 8-8-8 ga ik mij voor de eerste keer wagen aan huwelijks fotografie. Mijn neef trouwt en ik mag dit moment vastleggen. Gelukkig hebben zij ook een echte fotograaf dus resultaten zijn in elk geval gegarandeerd. Dit wil nog altijd niet zeggen dat je als back-up fotograaf niets fout kunt doen.. Loop namelijk nooit in de weg van de echte fotograaf. Let een beetje op dat teveel flitsen of trekken (geluid van de shutter op stille momenten) de mensen ook kunnen storen. Of teveel flitsen bij de openingsdans kan de sfeer verpesten.

    Om goed voorbereid te zijn heb ik even een checklist gemaakt (ook met behulp van de PP issue van juni) van zaken waar je zeker aandacht aan moet besteden.
    Er worden hier dikwijls vragen gesteld over hoe je dit het beste aanpakt en voor elke beginner zal dit wel een beetje nuttig zijn denk ik..

    De mensen die gevorderd zijn in huwelijks fotografie mogen altijd tips bijgeven zodat ik ze (met toestemming) erbij kan plaatsen!

    Bespreking met het koppel:
    • Belangrijk moment waar het koppel toch wat aandacht aan moet besteden.
    • De dagplanning (hoe zit die in elkaar), is er tijd weggezet voor groep foto's, portretten..
    • Back up voor buiten shoot als het regent?
    • Welk vinden zij zelf de belangrijke momenten van de dag..
    • Welke mensen (namen) moeten veel getrokken worden.
    • Bij de oefening van de trouw, best ook aanwezig zijn --> licht condities, koppel vertrouwd maken met de shoot, kijken waar goede plaatsen zijn om te trekken + koppel gaat deze foto's ook graag zien na de trouw..
    • Stijl van de foto's:
      Traditioneel (ik bepaal waar iedereen moet staan etc..)
      Reportage (journalist -> documentaire. sfeer is relaxend) moeilijker
      Modern (traditioneel maar fashion + wat reportage) heel moeilijk
    • Andere voorkeuren: poseren of candid, zwart/wit.
    • Flits in de kerk (aan koster vragen)?
    • Flits bij de openingsdans?


    Lijst van belangrijke must have shots:
    1.Het trouwkleed
    2.Het klaarmaken (mensen = zenuwachtig, candid shots maken)
    3.De getuigen/helpers fotograferen
    4.Aankomst van de bruid
    5.Bruid die in gang van de kerk aankomt (niet teveel trekken,shutter trekt aandacht)
    6.De ceremonie
    7.Het tekenen van het register (naar elkaar kijken en naar de register)
    8.Confetti/rijst/bloemstuk werpen (20 foto's achter elkaar, snelle shutter, beeld bevriezen, fill in flash)
    9.Het koppel
    10. De gasten
    11.Snijden van de taart
    12.Speeches (zowel de speecher als reactie koppel proberen op de foto te krijgen)
    13.Eerste dans
    14.Onverwachte zaken (handen met ringen etc)


    Remember:
    Algemene poses: schouders 35°, gezicht naar lens
    Modellen 1 voet lichtjes naar voor als steun
    Let op handen. Bij groepsfoto's iedereen achteraan of in hun zakken
    Symmetrie in de foto's
    Bij goede poses roepen dat ze die moeten aanhouden
    Best backup body meenemen

    Van uitrusting kan een kleine trapladder handig zijn voor shots op een iets hoger gelegen punt. Verder een 17-55mm en 70-200 bv. Alle 2 lichtsterk (2.8 aan te raden) en een goede flits.
    Je kan deze 2 lensen verdelen over je 2 body's zodat je niet constant hoeft te switchen. Ook zou je eventueel een goede prime (50 1.4 bv) op je 2de kunnen zetten.
    Als je het mogelijk is, is het ook aan te raden om op voorhand te locaties eens af te gaan om te kijken hoe je je camera het beste instelt op die locaties. Bespaard je veel geklungel op de belangrijke dag.

    De bespreking met het koppel is ook heel belangrijk. Ga zeker de punten af die ik boven heb opgesomd.
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Huwelijksfotografie

    "20 foto's achter elkaar, snelle shutter, beeld bevriezen, fill in flash"

    Zou je dat met je eigen toestemming kunnen aanpassen?

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijksfotografie

      wel nuttige tips, thanks
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment

      Working...
      X