Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtmeter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lichtmeter

ben nu al tijdje bezig met men nikon D40 en probeer nu wat foto's te trekken in de M-stand.

Ik kijk dan vooral naar de lichtmeter en probeer ervoor te zorgen dat die mooi in het midden staat.

ik merk dan echter dat ik dikwijls relatief lange sluitertijden krijg(1 a 2").
    ik zou liever mijn sluitertijd wat lager krijgen. ook al staat het diafragma bijna helemaal open.

hebben jullie wat tips voor me in deze situatie?

dank je

Re: lichtmeter

je kan toch in M beide apart instellen, daar is M toch voor!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door redsnake Bekijk bericht
      ben nu al tijdje bezig met men nikon D40 en probeer nu wat foto's te trekken in de M-stand.

Ik kijk dan vooral naar de lichtmeter en probeer ervoor te zorgen dat die mooi in het midden staat.

ik merk dan echter dat ik dikwijls relatief lange sluitertijden krijg(1 a 2").
      ik zou liever mijn sluitertijd wat lager krijgen. ook al staat het diafragma bijna helemaal open.

hebben jullie wat tips voor me in deze situatie?

dank je
      Als je teweinig licht heb dan krijg je altijd langere sluitertijden.
      De oplossing hiervoor is idd het diafragma meer open te zetten (kleiner getal) en indien dat niet meer mogelijk is dan moet je de ISO verhogen.

mvg
      Antoine

Comment

er zijn drie zaken die onlosmakend met elkaar verbonden zijn, de aanpassing van de eene heeft gevolgen op de andere.

-Sluitertijd
        -diafragma
        -ISO

Wanneer je de sluitertijd wil verkorten zonder het diafragma aan te passen moet je de ISO verhogen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Als je je lichtmeter alleen maar op 0 wil zetten, kun je dat beter aan de camera overlaten.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X