Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rally - nacht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rally - nacht

Dit weekend was ik actief in belgium ypres westhoek rally, maar wanneer de avond viel, had ik enorm veel moeite om foto's te nemen. Namelijk als ik ik wilde scherpstellen lukte het heel moeilijk omdat ik blijkbaar niets zag door mijn lens nochthans heb ik een sigma 70-200 f 2.8 en een flits

Re: rally - nacht

handmatig scherpstellen, ofwel, is het te zien welke flits je hebt, het kan ook met autofocus.
    www.rally-image.be - rallysport in en rond België

Comment

en een flits
      Wat vinden de rijders van zo'n flits?
      Als ik in het donder rijd en iemand zit in mijn ogen te flitsen dan zie ik de eerste seconden niets meer.
      Om dezelfde reden mag je op nachtsafari ook nooit je flits op dieren gebruiken.
      Janus.
      Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
      Enkele van mijn foto's

Comment

De flits kan je gebruiken op een moment als niemand passeert, om te scherpstellen. Vervolgens lens op manueel zetten en hopen op een goeie foto.

Welk merk en type van body heb je?

Comment

Flitsen zou ik nooit recht vooraan op de wagen doen.Op de zijkant zal al veel minder hinderlijk zijn of totaal niet.Je moet en moogt natuurlijk geen twee meter naast de baan staan.En op de voorgeschreven 10 m,zal het al niet veel meer uitmaken.
          Wat die autofocus betreft,zal het waarschijnlijk wel afhangen van de body die je gebruikt.Ik heb zonder flits op Langemark aan de jump toch vlot kunnen werken tot 22 uur.Mijn laatste foto zonder flits was om 22:28,Iso 1600,f:4.5,1/100 sec.Wel panning,maar auto staat er wel behoorlijk scherp op.
          Ik gebruik een Canon MK IIn,met een 70-200,2.8 Canon.Centraal autofocuspunt en op AI-servo.

Comment

Working...
          X