Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret op vakantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portret op vakantie

Mijn vriendin en ik vertrekken zaterdag naar Malta en ik zou graag enkele mooie foto's schieten van haar, en eventueel mij erbij :-)

Normaal moet ik wel enkele mooie achtergronden vinden en zal zeker actief zijn als de zon onder gaat.

Heb reflectiescherm e.d mee, buiten flitsopstelling kan ik niet meenemen. Heb wel een sb800 ter beschikking, die ik als invulflits kan gebruiken... Schiet met D50 dus kan hem niet als remote gebruiken....

Kan ik ergens nog poses vinden want elke link die ik op het forum vind werkt niet meer of kan ik niet open doen. (winzip kan ik ook niet open doen)

Enventueel nog extra tips want portret is niet echt mijn stijl, wel al een basis met veel dank aan Madmax!!!

dank
    Lander
    Nikon D750

Re: portret op vakantie

Ik zou zeggen bedenk zelf poses en hou het zo ongekunsteld mogelijk. Voor een goed portret hoef je niet te vertrekken van kant en klare poses.

Comment

Werk met zacht licht en probeer hard licht te voorkomen.
      dit wil zeggen... Schiet wakker één uur voor de zon gaat slapen, dan heb je het beste licht van de dag ( of smorgens vroeg ).
      Of tijdens de dag als de zon achter een witte wolk zit...

Werk in tegenlicht en gebruik het reflectiescherm om de zon te weerkaatsen naar uw vriendin. Zorg ook voor een zonnebril want in zo'n reflectiescherm kijken zorgt voor piepogen ( tenzij je het reflectiescherm iets meer op de zijkant zet ).

Kijk achter een draad om uw flitser te bedienen naast het toestel.
      Als je een reflectiescherm hebt ( 5 in één ) dan kan je het midden van uw reflecor ook gebruiken als difuser.
      Zet uw flitser achter het scherm en flits door uw scherm, dan krijg je een beetje softbox effect ( zacht licht ).
      Indien je dit difuus scherm ook nog eens geburikt om te weerkaatsen ( en ook door flitsen ) heb je zeer goed licht.

Probeer ook een beetje onder hoek te werken, dan krijg je diepte in uw foto ( zachte schaduw )
      Last edited by lieven lens; 11 juni 2008, 11:37.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Interessante vraag. Dit ga ik volgen, vertrek binnen enkele weken ook op vakantie

Comment

Dank u voor de info Lieven.

Ik dacht als reflectiescherm een wit projectiescherm te gebruiken, zal dit hiermee lukken?

Ik kan namelijk voor een prijsje (5 a 10euro) een groot wit projectiescherm kopen die ik dan in kleinere reflectieschermen kan uitsnijden...
          Nikon D750

Comment

Met kabel (sc-17 ofzo) kan je de sb-800 ook off-camera gebruiken.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zazouventura1 Bekijk bericht
              Dank u voor de info Lieven.

Ik dacht als reflectiescherm een wit projectiescherm te gebruiken, zal dit hiermee lukken?

Ik kan namelijk voor een prijsje (5 a 10euro) een groot wit projectiescherm kopen die ik dan in kleinere reflectieschermen kan uitsnijden...
              Is zo een 5 in 1 reflectiescherm niet handiger? Je hebt meerdere mogelijkheden (wit, zilver, goud, diffuus) en zo'n reflectiescherm is ook vrij compact.
              Panasonic G1

Comment

Waarschijnlijk wel maar waar vind ik nu nog zo'n reflectiescherm voor een prijsje?
                Nikon D750

Comment

Heb zo'n 5 in 1 reflectiescherm gevonden...

Nu afwachten tot we daar zijn

Bedankt voor de reacties
                  Nikon D750

Comment

Working...
                  X