hallo,
misschien hebben jullie het al elders gelezen, ik ben bezig met het maken van een ledring.
ik heb mijn inspiratie gehaald uit deze ring
deze ring met zijledblokjes bestaat uit 64 leds waarvan 32 in de ring zelf en 16 in elk zijblokje.
mijn ring bestaat uit 54 ledjes in de ring en 18 in elk zijblokje.
ik heb nu heel de ring gesoldeerd ( +/- 4 u werk... ).
ik heb een binnering waarvan de ledjes gewoon staan en een buiten ring waarvan de ledjes wat naar binnen gericht zijn.
ik heb ze allemaal in parallel gezet, maandag ga ik er met hulp van iemand anders een batterij op aansluiten van 9 v ( dan gaan we 3 serieschakelingen maken zodat de 3 schakelingen ieders 3 v krijgen.
een 2de optie is 2 AA battereien van ieder 1.5v die samen 3 v maken.
( mijn ledjes kunnen 3.2 v verdragen )
welke oplossing denken dat het beste is ?
de zijblokjes gaan we ook ieder een apparte stroombron geven zodat we deze makkelijk aan en af de ring kunnen vijzen.
hier ook weer hetzelfde, welke oplossing zou het beste zijn?
hier zijn wat fotos: ( let niet op de kwaliteit, deze fotos zijn niet met de volle aandacht getrokken
)
net begonnen met de binnenste ring:

hier is heel de ring af:

hier zie je hoe de ledjes juist staan ( buitenste ring duurde erg lang om te solderen omdat ik tussen elk beentje een draadje moest solderen )

hier zie je het soldeerwerk:

zo, als ik wat verder ben met mijn project zet ik weer nieuwe uitleg en fotos
misschien hebben jullie het al elders gelezen, ik ben bezig met het maken van een ledring.
ik heb mijn inspiratie gehaald uit deze ring
deze ring met zijledblokjes bestaat uit 64 leds waarvan 32 in de ring zelf en 16 in elk zijblokje.
mijn ring bestaat uit 54 ledjes in de ring en 18 in elk zijblokje.
ik heb nu heel de ring gesoldeerd ( +/- 4 u werk... ).
ik heb een binnering waarvan de ledjes gewoon staan en een buiten ring waarvan de ledjes wat naar binnen gericht zijn.
ik heb ze allemaal in parallel gezet, maandag ga ik er met hulp van iemand anders een batterij op aansluiten van 9 v ( dan gaan we 3 serieschakelingen maken zodat de 3 schakelingen ieders 3 v krijgen.
een 2de optie is 2 AA battereien van ieder 1.5v die samen 3 v maken.
( mijn ledjes kunnen 3.2 v verdragen )
welke oplossing denken dat het beste is ?
de zijblokjes gaan we ook ieder een apparte stroombron geven zodat we deze makkelijk aan en af de ring kunnen vijzen.
hier ook weer hetzelfde, welke oplossing zou het beste zijn?
hier zijn wat fotos: ( let niet op de kwaliteit, deze fotos zijn niet met de volle aandacht getrokken

net begonnen met de binnenste ring:

hier is heel de ring af:

hier zie je hoe de ledjes juist staan ( buitenste ring duurde erg lang om te solderen omdat ik tussen elk beentje een draadje moest solderen )

hier zie je het soldeerwerk:

zo, als ik wat verder ben met mijn project zet ik weer nieuwe uitleg en fotos
Comment