Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen met de Canon 40 D en Canon 580 EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitsen met de Canon 40 D en Canon 580 EX

Dag Allemaal, Paar jaartjes geleden heel veel van jullie geleerd. Heb toen heel véél vragen gesteld. En altijd was er wel iemand die mij antwoorde. Daar ben ik nog steeds dankbaar voor.
    Nu heb ik een Canon 580 EX flitser gekocht bij mijn Canon 40D.
    Flitsen is niet mijn ding en ik heb totaal geen ervaring. Ik heb nu toch voor een keer ja gezegd tegen iemand die heel gaag wil dat ik bij haar afscheidsreceptie foto's maak.
    De ruimte is erg groot en met niet al teveel licht,mijn vraag is, waar kan ik de ISO het best op zetten? (ben allergies voor ruis) Als ik tijdens het flitsen mijn camera op P zet dan fotografeer ik in iedergeval op 1/60ste. Denk erover niet de diffusor te gebruiken???? Ik zal in de buurt staan van degene die afscheid neemt, handjes schudden. Wie wil mij advies of tips geven s.v.p. voor o.a. ISO waarde, instelling verder b.v. op P.
    Hoe ik dit het beste kan aanpakken?
    Een maar, ik wil dan niet manual fotograferen, daar verlies ik teveel tijd mee t.a.v. van de vele mensen die komen.
    Heel graag jullie advies.
    Groet, Marijke

Re: flitsen met de Canon 40 D en Canon 580 EX

Je zou je camera op M kunnen zetten. Diafragma op 5.6 en de tijd op 1/60 of 1/90ste. De flitser op E-TTL zorgt er dan voor dat alles juist belicht is.Dan heb je een redelijke scherptediepte en goed belichte onbewogen beelden. Zo hoef je alleen maar aandacht te hebben aan de beeldcompositie. ISO kan je op 400 zetten.
    Groet, Jan

Comment

Hartelijk dank Jan voor al je informatie ben ik blij mee.
      Ik ga morgenvroeg dit nog eens uitproberen.
      Groetjes, Marijke

Comment

Is idd een goeie instelling,
        Maar ik zou je wel aanraden om indirect te flitsen samen met je refelectiepaneelke die op je 580 zit (je kunt die er zo uitschuiven bovenaan)

Je zult veel zachter licht krijgen en geen schaduwen op mensen/muur die achter de personen staat.
        Ohja, als je plafond laag en gekleurd is moet je opletten dat je door het bouncen geen kleurzweem krijgt!

Zorg wel dat je extra batterijen mee hebt !

gr,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
          Is idd een goeie instelling,
          Maar ik zou je wel aanraden om indirect te flitsen samen met je refelectiepaneelke die op je 580 zit (je kunt die er zo uitschuiven bovenaan)

Je zult veel zachter licht krijgen en geen schaduwen op mensen/muur die achter de personen staat.
          Ohja, als je plafond laag en gekleurd is moet je opletten dat je door het bouncen geen kleurzweem krijgt!

Zorg wel dat je extra batterijen mee hebt !

gr,
          Hartelijk dank voor je tips en het meedenken en ik zal extra batterijen meenemen,bedankt! Groet Marijke

Comment

P stand en flitsen met wit uitschuifpapiertje... ISO400-800 hangt af van het licht dat al aanwezig is...
            Huur mijn fotostudio
            Jan Cornelis Photography

Comment

Dit is een heel goede bron aan info:
              http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=138907

Loes

Comment

Working...
              X