Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursusboek fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Cursusboek fotograferen

    Als je geen bezwaar hebt tegen Engelese literatuur, is er een immens aanbod.

    In het Verenigd koninkrijk is er een Fotografie Boekenclub, weet echter niet of buitenlanders er lid van kunnen worden.

    Je kan op hun site eens door het aanbod browsen en vervolgens kan je hier zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

    Heb via deze boek-zoekmachine al veel koopjes gedaan. Meestal zijn de Amerikaanse online stores het goedkoopste (incl. verzendkosten), zeker nu de $ zo laag staat. Zolang je bedrag niet hoger is dan 45 EUR komen er geen doaunekosten bij.

    Comment


    • #17
      Re: Cursusboek fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Dat eerste boek van Freeman heb ik ook. Er staan wel een aantal handige tips in, maar ik leer véél meer hier en van goeie fotografen die ik ken, dan van zo'n boek. Dat wat betreft puur fotograferen. Maar qua Photoshop zou ik toch beter eens een boek kopen.
      klopt. Maar in dat boek staan de grote onderwerpen vrij duidelijk uitgelegd qua principes, vind ik. Als ik jouw foto's zie, dan denk ik dat je dat boek wel ongeveer voorbij bent...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #18
        Re: Cursusboek fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        klopt. Maar in dat boek staan de grote onderwerpen vrij duidelijk uitgelegd qua principes, vind ik. Als ik jouw foto's zie, dan denk ik dat je dat boek wel ongeveer voorbij bent...
        Ik heb het, maar heb het zeker nooit uitgelezen.
        En dat boek voorbij... ik vind dat je van fotograferen vooral niet teveel spel moet maken. Je moet het vooral ongelofelijk graag doen, dan krijg je ook vanzelf goeie foto's. KIJKEN, KIJKEN en nog eens KIJKEN. Op het moment dat ik foto's neem, ben ik totaal opgesloten in mezelf, helemaal gefocused, en verschiet ik achteraf dikwijls van wat er allemaal op mijn geheugenkaart staat.
        Ik ben bijvoorbeeld vanmiddag twee uur gaan fotograferen in 't centrum van Gent. Eén kaartje staat helemaal vol, en dat zijn dan ruim honderd foto's. Ik vraag me echt af waarvan ik dan wel allemaal foto's gemaakt heb. Er staan wel veertig duiven op ook of zo, omdat ik die AF van mijn 70-200 toch eens flink aan de tand wilde voelen, en ik kan me nog wel een stuk of twintig foto's herinneren, maar die andere veertig?

        Sommigen zullen het niet echt geloven, maar als ik me niet lekker in mijn vel voel, maak ik ook geen goeie foto's. Als ik me fantastisch voel, stroomt de inspiratie binnen, zie ik veel meer, heb ik véél meer ideeën, en zijn mijn foto's ook veel beter. Dan heb ik het niet over beeldkwaliteit hé.

        Wat ik maar wil zeggen: als 't vanuit je buik komt, komt het allemaal goed. Je gaat dan vanzelf veel vragen stellen aan anderen, en je zal jezelf constant willen verbeteren. Niet qua regeltjes, maar wel naar wat je zelf goed vindt, en naar waar je zélf wil evolueren. En die passie werkt aanstekelijk. Ik heb er zo al meer dan één aan 't fotograferen gekregen. Canon en Nikon zouden mij in feite wel een percentje van de winst mogen geven
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #19
          Re: Cursusboek fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Eigenlijk heb ik enkele boeken (los van wat links op internet):

          DIGITALE FOTOGRAFIE - de spiegelreflexcamera (Michael Freeman, Librero)
          DIGITALE FOTOGRAFIE - 500 belichtingstips (Rod Ashford, Librero)
          The Adobe Photoshop CS3 book for digital photographers (Scott Kelby, New Riders)

          Heb nu van de bib thuis Fotografiegids - Compositie (John Freeman, Veltman uitgevers) liggen.
          Tweede boek gevonden en gekocht, enkel vind ik niet direct ergens anders het eerste boek. Iemand een idee, zelfs op hun site is hij niet leverbaar

          Comment


          • #20
            Re: Cursusboek fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            klopt. Maar in dat boek staan de grote onderwerpen vrij duidelijk uitgelegd qua principes, vind ik. Als ik jouw foto's zie, dan denk ik dat je dat boek wel ongeveer voorbij bent...
            Zou Simplephotography hem verkopen aan een zacht prijsje

            Comment


            • #21
              Re: Cursusboek fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              Zou Simplephotography hem verkopen aan een zacht prijsje
              Ja hoor. Ik heb hem net aan iemand uitgeleend, maar als iemand hem wil, wil ik wel verkopen.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #22
                Re: Cursusboek fotograferen

                Tweede boek gevonden en gekocht, enkel vind ik niet direct ergens anders het eerste boek. Iemand een idee, zelfs op hun site is hij niet leverbaar
                Ik heb de mijne gekocht in de Standaard boekenwinkel (had met Kerstmis een cadeaubon gekregen...) voor 15 € geloof ik.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #23
                  Re: Cursusboek fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Ja hoor. Ik heb hem net aan iemand uitgeleend, maar als iemand hem wil, wil ik wel verkopen.
                  verzond je een pm'ke

                  Comment


                  • #24
                    Re: Cursusboek fotograferen

                    Voor beginners die hun camera perfect willen begrijpen en die de noodzakelijke fotobewerkingen goed willen uitvoeren (belichting, kleuren en scherpte aanpassen) is Digitale Fotografie Boek 1 zeer geschikt. Het boek wordt in veel avondscholen en door Syntra gebruikt.
                    Uniek is dat bij het boek een uitgebreide website hoort met videofragmenten, fotogalerijen en downloads, een reeks extra praktische gidsen, tip van de dag enzovoort. De website is: http://dfonline.be/.
                    Auteur van handboeken over digitale fotografie.

                    website: dfonline.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Cursusboek fotograferen

                      ik ben ook een leek in fotografie en heb een boek besteld fotografie voor dummies die zal mij wel wegwijs maken hoop ik
                      Sony DSLR-A200W + sony HVL-F42AM flitser
                      DT18-70mm F3.5-5.6 lens
                      75-300mm F4.5-5.6 lens.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Cursusboek fotograferen



                        Hij geeft een aantal tips en tricks.
                        Uitprinten en lezen kan ook
                        Vrij uitgebreid.
                        http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                        Comment

                        Working...
                        X