Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

plechtige communie shoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• plechtige communie shoot

Goeieavond allemaal,

Een zeer goede vriendin van me heeft gevraagd om foto's te trekken op de plechtige communie van haar zoon.
    Ze is er zich van bewust dat ik een amateur ben maar ze vind dat ik mooie foto's trek daarmee haar keuze.
    Nu heb ik wel wat gelezen en op sites gaan zien van andere fotografen maar hebben jullie nog wat tips?
    Overdag is het wat foto's trekken op het feest zelf.
    Maar voor de bewuste dag een mini shoot voor kaartjes te maken.
    Heeft er iemand tips voor een locatie ergens?
    Iemand tips voor foto's op de dag zelf?
    In reportage stijl misschien of zo?

dank op voorhand
    Ken
    D300, glas en flitsers

Re: plechtige communie shoot

Wat is de communicant zijn/haar hobby? Welke persoonlijkheid?

Mijn dochter is gek van paarden en rijdt paard. Ik heb de shoot voor uitnodiging en kaartjes dus in de manège gedaan.

Mijn zoon is een stoere wildebras (doet nu in mei zijn communie). met hem ben ik naar de zee geweest, waar hij met zijn communiekleren in 't zand mocht spelen (dat wordt de uitnodiging, of IS de uitnodiging, want die is klaar), en ik ga dit weekend met hem naar een autokerkhof. Ik weet nu al dat dat schitterende foto's gaat opleveren. En die worden allemaal zwart/wit met veel contrast.

Ik neem op zo'n shoot zowel breedhoekshots als foto's op normale brandpunten. Ik gebruik mijn 17-35 van Tamron en mijn 70-200 f4 IS. Ook staat de flits er dan permanent op. Ten eerste om in te vullen bij zon, maar ook om speciale effecten te creëren.

Weet dus hoe het kind is, en stem daar je locatie op af. Mijn zoon bijvoorbeeld, heeft het niet graag dat er foto's van hem worden genomen. Dan doe je dus andere dingen dan met een meisje dat niets liever doet dan poseren. Hem moest ik laten doen wat hij graag deed, en ik moet er dan maar de hele tijd omheen rennen. Ik wenste dat ik op dat moment twee bodies had, want ik kon bijwijlen niet snel genoeg van lens wisselen.

Ik moet nu nog een shoot doen met mijn nichtje: een parmantig Haïtiaans meisje: showbeest tot en met. Als ik die laat doen, dan zijn alle foto's overdreven geposeerd. Dus moet ik haar afleiden. Met haar ga ik ook naar de zee (is een veilige omgeving die altijd wel goeie foto's oplevert) en ook naar een vervallen fabriek. Dat wordt moeilijker, maar als dat goed loopt, worden dat ook hele goeie foto's.

Nadenken dus: wat voor een soort locatie past er bij het kind, en hoe reageert het op de camera? Doe al eens een minishoot bij haar thuis, zodat je dat weet.

Voor de dag zelf: maak dat je alle belangrijke momenten erop hebt staan, en maak dan veel foto's van het kind met andere mensen samen, een paar overzichtsfoto's, en wat foto's van iedereen apart, en koppels samen. Op die manier hebben ze een mooie herinnering aan die dag.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Wat is de communicant zijn/haar hobby? Welke persoonlijkheid?

Mijn dochter is gek van paarden en rijdt paard. Ik heb de shoot voor uitnodiging en kaartjes dus in de manège gedaan.

Mijn zoon is een stoere wildebras (doet nu in mei zijn communie). met hem ben ik naar de zee geweest, waar hij met zijn communiekleren in 't zand mocht spelen (dat wordt de uitnodiging, of IS de uitnodiging, want die is klaar), en ik ga dit weekend met hem naar een autokerkhof. Ik weet nu al dat dat schitterende foto's gaat opleveren. En die worden allemaal zwart/wit met veel contrast.

Ik neem op zo'n shoot zowel breedhoekshots als foto's op normale brandpunten. Ik gebruik mijn 17-35 van Tamron en mijn 70-200 f4 IS. Ook staat de flits er dan permanent op. Ten eerste om in te vullen bij zon, maar ook om speciale effecten te creëren.

Weet dus hoe het kind is, en stem daar je locatie op af. Mijn zoon bijvoorbeeld, heeft het niet graag dat er foto's van hem worden genomen. Dan doe je dus andere dingen dan met een meisje dat niets liever doet dan poseren. Hem moest ik laten doen wat hij graag deed, en ik moet er dan maar de hele tijd omheen rennen. Ik wenste dat ik op dat moment twee bodies had, want ik kon bijwijlen niet snel genoeg van lens wisselen.

Ik moet nu nog een shoot doen met mijn nichtje: een parmantig Haïtiaans meisje: showbeest tot en met. Als ik die laat doen, dan zijn alle foto's overdreven geposeerd. Dus moet ik haar afleiden. Met haar ga ik ook naar de zee (is een veilige omgeving die altijd wel goeie foto's oplevert) en ook naar een vervallen fabriek. Dat wordt moeilijker, maar als dat goed loopt, worden dat ook hele goeie foto's.

Nadenken dus: wat voor een soort locatie past er bij het kind, en hoe reageert het op de camera? Doe al eens een minishoot bij haar thuis, zodat je dat weet.

Voor de dag zelf: maak dat je alle belangrijke momenten erop hebt staan, en maak dan veel foto's van het kind met andere mensen samen, een paar overzichtsfoto's, en wat foto's van iedereen apart, en koppels samen. Op die manier hebben ze een mooie herinnering aan die dag.
      Helemaal mee eens. Ik vraag steeds aan de ouders wat de hobby's zijn en probeer ik daar rond een thema te bouwen. En durf gerust eens net anders zijn de alledaagse kaartjes die je ziet.

Hier enkele vb
      http://aycu06.webshots.com/image/477...0653314_rs.jpg

http://aycu05.webshots.com/image/494...4387727_rs.jpg

http://aycu39.webshots.com/image/477...2352428_rs.jpg

http://aycu12.webshots.com/image/474...1136629_rs.jpg

http://aycu04.webshots.com/image/464...9843810_rs.jpg
      Digi-Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
        Helemaal mee eens. Ik vraag steeds aan de ouders wat de hobby's zijn en probeer ik daar rond een thema te bouwen. En durf gerust eens net anders zijn de alledaagse kaartjes die je ziet.

Hier enkele vb
        http://aycu06.webshots.com/image/477...0653314_rs.jpg

http://aycu05.webshots.com/image/494...4387727_rs.jpg

http://aycu39.webshots.com/image/477...2352428_rs.jpg

http://aycu12.webshots.com/image/474...1136629_rs.jpg

http://aycu04.webshots.com/image/464...9843810_rs.jpg
        Ik vind die eerste nog steeds redelijk klassiek, maar die andere vier zijn goed hoor. Anders dan anders. Ik wed dat zijn ouders ermee in de wolken zijn.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ik vind die eerste nog steeds redelijk klassiek, maar die andere vier zijn goed hoor. Anders dan anders. Ik wed dat zijn ouders ermee in de wolken zijn.
          Ik vind ze eigenlijk allemaal klassieke bewerkingen

Communie shoots ... niets meer fun
          Gewoon erop uit trekken met de kids, hun ding laten doen en vastleggen.
          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

"Gewoon" zegt die dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              "Gewoon" zegt die dan
              ja hoor ... dat is het hem net ... gewoon ... er is géén grote trukendoos ...
              er is een kind ... jij met je camera ...

ps ... ik denk nooit ... nu ga ik effe foto's maken & klaar ...
              ik vind het vooral leuk en spannend om dat kindje een beetje te leren kennen en er plezier mee te maken ...
              als wij samen een leuke tijd hadden ... dan ben ik allang blij ...
              maar ja ... das hoe het voor mij voelt hé
              Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                ja hoor ... dat is het hem net ... gewoon ... er is géén grote trukendoos ...
                er is een kind ... jij met je camera ...

ps ... ik denk nooit ... nu ga ik effe foto's maken & klaar ...
                ik vind het vooral leuk en spannend om dat kindje een beetje te leren kennen en er plezier mee te maken ...
                als wij samen een leuke tijd hadden ... dan ben ik allang blij ...
                maar ja ... das hoe het voor mij voelt hé
                Nou, ik heb wél een trukendoos, en heb hem nodig ook. Da's misschien omdat het mijn eigen kinderen zijn en kinderen die ik ken. Misschien is het anders als ze de fotograaf niet kennen.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

Zo klassiek vind ik ze toch niet hoor... Maar buiten dat. Het was een leuke dag. Iedereen heeft zich geamuseerd surtout de jongen ... en wanneer ouders heel tevree zijn denk ik toch dat het geslaagd is.

@TS : Gewoon doen wat je denkt dat het beste en het leukste gaat zijn. Ben er zeker van dat het je gaat lukken
                  Digi-Steve

Comment

heel hard bedankt voor de vele nuttige tips.
                    Ik hoop jullie iets van resultaat te kunnen laten zien achteraf.

groetjes Ken
                    D300, glas en flitsers

Comment

Working...
                    X