Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie: weerkaatsingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Productfotografie: weerkaatsingen

Hallo,

Heb reeds enkele opdrachten achter de rug, waarin leesbrillen het te fotograferen product was. Qua weerkaatsing viel dit relatief goed mee, de goed doorzichtige glazen gaven een minimale weerkaatsing. Zodat het glas mooi egaal wordt weergegeven door al het wit van de lichttent..

Nu een volgende opdracht bestaat erin om zonnebrillen te fotograferen, aangezien de meerderheid bestaat uit sterk weerkaatsende glazen zit ik hier continu met m'n toestel of randen van de lichttent op de foto..

Zijn er die deze problemen ook reeds gekend hebben en hoe dit probleem eventueel praktisch op te lossen is?

Alle storende elementen is een mogelijkheid, maar liever toch zo juist mogelijk meteen bij het nemen van de foto.

Hier is een vb van wat ik bedoel..

Alvast bedankt,

Stijn
    Mijn werkjes

Re: Productfotografie: weerkaatsingen

Probeer het eens met deze studio opstelling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
      Probeer het eens met deze studio opstelling
      Waarom zou ik met deze opstelling geen storende weerkaatsingen bekomen?

Via een lichttent en flitsset, bekom je toch licht vanuit dezelfde hoek?

grtz
      Mijn werkjes

Comment

der zit nogal wat stof op de bril. Of was het om de reflectie te testen?

Mat zwartpapier aan de zijde van de lens plaatsen?
        Flickr één
        Flickr two

Comment

een polarisatiefilter helpt ook ...

Comment

'k denk niet dat je dit met je lichttent kan goedkrijgen.

Ik zou proberen met een grote softbox 150x50 er boven te hangen, zo dicht mogelijk, zodat je één vlak krijgt in de glazen.
            En een polarisatiefilter kan ook helpen.
            SKurt.be
            www.SKurt.be

Comment

Zoals vorige poster zei een heel grote softbox en deze op de laagst mogelijke stand. Hoe dichter je het lichtvlak bij je voorwerp brengt hoe groter de gelijkmatige lichtdekking in de brilglazen. Het zwarte wat je nu in de brilglazen nog ziet is de omgeving buiten de lichttent, of die delen van de lichttent waar geen licht op staat. Voorzie enkel een gat voor de lens en maak de rest dicht met witte stof oid.
              Hier nog meer info ;http://www.photoflexlightingschool.c...t_2/index.html
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

sluit je lichttent af met een wit papier of een doek en steek alleen je lens door een opening daar in.

ergens op het grote www staat een link met een trompet er in die gene heeft ook last van de reflecties en weet die zo te voorkomen(kan alleen de link zo snel niet vinden)
                Flickr

Comment

Probeer eens om een opname tafel samen te knutselen zoas we een in de club hebben.
                  Een plexiplaat ( melkachtig ) een softbox er onder.
                  Een softbox er boven in tegenlicht.
                  En links en rechts in tangbelichting een grote softbox ( desnoods afplakken met zwart papier ).

En als dat nog niet lukt zou ik mijn opdrachtgever voorstellen om met een model te werken. Als je een model neemt met weinig kleren aan kijkt er niemand naar die reflectie
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                    Waarom zou ik met deze opstelling geen storende weerkaatsingen bekomen?

Via een lichttent en flitsset, bekom je toch licht vanuit dezelfde hoek?

grtz
                    Dacht in je weerkaatsing te zien dat de zijkanten van een andere stof waren dan de bovenkant van je kubus (andere stof?), vandaar dat ik je naar de plastieken doos verwees met egale wanden.

Denk als je dat combineert met tip van hierboven (wit papier waardoor je je lens steekt), een aanvaardbaar resultaat zal bekomen.

Comment

Al enkele schitterende tips gekregen hier.

Wat geeft goeie resultaten (naar wat ik tot nu toe probeerde):

- softbox onderaan (wel maar 50*70cm), daarboven reflectiescherm zonder 'jasje', dus enkel de witte doek van het scherm. En van boven flitsen met opnieuw softbox van 50*70cm. Lichttent komt hier dus niet meer aan te pas.. Resultaten zijn opmerkelijk beter qua storende reflecties, alleen stoot ik op beperkte afmeting van de softboxen..

Hier enkele beelden die ik tot nu toe gemaakt heb.. Qua storende weerkaatsingen is het reeds veel beter..

Alvast bedankt voor alle nuttige tips..

grtz
                      Mijn werkjes

Comment

Als je op zoek bent naar een goed boek die al deze veel voorkomende problemen onder de loep neemt. "Light science & magic" (3rd edition)

hier krijg je een goede uitleg van de "family of angles" van reflecterende voorwerpen en een oplossing.

je probleem is inderdaad dat de reflectie moet worden opgevuld. grote softbox, of gewoon een groot vel wit papier waar je een flash kan achterplaatsen.

Tom
                        Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VsTrash Bekijk bericht
                          Als je op zoek bent naar een goed boek die al deze veel voorkomende problemen onder de loep neemt. "Light science & magic" (3rd edition)
                          Hier kan je de vorige editie even doorbladeren

Comment

Working...
                          X