Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Heel deze thread lezen, van voor naar achter.

    Dave
    Of van achter naar voor...er zijn geen default settings!
    Huur mijn fotostudio
    Jan Cornelis Photography

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
      Er zijn geen default settings!
      Inderdaad, maar dat zou dan de conclusie van de lezer moeten zijn
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        Ik heb deze topic ook met veel interesse gevolg, en op basis van de info die hier beschikbaar was heb ik ook een poging gedaan op de plaatselijke fuif.

        Voor de geinteresseerden, foto's kan je hier bekijken:

        Dhydrations

        Materiaal = D80, nikkor 18-200 f3,5/5,6 en SB-600 externe flitser
        sluitertijd varieert van 1/5 tot 1/15 sec
        diafragma met minimum van f4 (kan oplopen door inzoomen)
        ISO 800

        greetz
        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          mooie reeks Robby De organisatoren zullen ongetwijfeld blij zijn met deze foto's.

          Scherpte is op de meeste foto's goed en de sfeer ook
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Dank je

            Was een fuif van de scouts waar ik zelf ook leider ben dus ideaal om te oefenen!

            Ben soms wat bang van de hoge ruis op sommige foto's, of valt dit voor jullie nog mee? Maar ik las dat je dan meer sfeer kreeg dusja...
            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              de ruis valt nog heel goed mee vind ik... de foto's zijn danig verkleind dat de ruis niet zo opvalt hier. als je een groot formaat wil afdrukken zal dit echter wat anders zijn...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Ruis kan soms wel een leuke sfeer oproepen, maar als het teveel is is het teveel. Omdat de foto's zo klein worden afgeleverd zie je amper ruis...
                Huur mijn fotostudio
                Jan Cornelis Photography

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Na de eerste oefening op de lokale fuif hier, heb ik mijn eerste foto's kunnen/mogen maken in discotheek "slices" in Hasselt.
                  Het resultaat kunnen jullie zien op www.partyzone.be, bij de "slices" foto's van 30 en 31 mei.
                  Ik zit toch een beetje verveeld met de hoge ruis. Hier op pc niet zo erg, maar precies door het op de site te zetten wat erger geworden.
                  Foto's gemaakt met D80 op iso 800...

                  greetz
                  Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                  <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    robbyj, ik vind de foto's allemaal wat donker (zowel voorgrond als achtergrond). Hoe ben je tewerk gegaan? Ofwel is je flits niet krachtig genoeg of je lens niet lichtsterk genoeg maar het kan ook een verkeerde werkwijze of instelling zijn.

                    Heb je zelf de logo's op de foto's gezet, of gebeurd dat door partyzone? ik vermoed het laatste. De ruis die dan duidelijker is kan komen door een verscherping die op de foto's toegepast wordt. Verscherpen accentueert de ruis, dus probeer je foto's niet te veel bij te verscherpen.

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Ah de Robby, je kent me nog niet maar je bent een collega fotograaf van me

                      Ik ben Joris van partyzone.

                      Ik had je foto's gezien en je kan inderdaad beter iets harder flitsen.
                      ISO opdrijven moet je geen schrik voor hebben, ik zet (ook met de D80) de noise reduction dan hoger en die strijkt het mooi weg, die strijkt ook wel detail in de huid e.d. weg maar dat vinden de meeste partygangers toch niet zo erg

                      Grtz
                      Joris

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        @ Joris: nice om te horen dat ge hier ook opt forum zit. Mss binnenkort samen fuifke doen
                        @ Littlewan: zeer mooie partypics die op je site staan! Zo'n resultaten wil ik ook wel ;-)

                        Ik heb mn flitscompensatie op -0,7 gezet, daarmee is het mss te donker. Maar ik wil ook niet teveel uitgebrande vlekken op de gezichten door een te sterke flits.

                        Ik vind de ruis in de foto's echt wel sterk, daarom dat ik niet hoger dan 800 wou gaan. Maar dan ga ik eens proberen met hogere ruis en wat sterke ruisonderdrukking.

                        Logo worden idd door partyzone geplaatst, dus blijkbaar vindt er nog een extra verscherping plaats ja.

                        Voor de rest waren de instellingen de volgende:

                        F vanaf 3,5 tot 5,6 (door inzoomen variabel)
                        sluitertijd varieert van 1/8 tot 1/15, max 1/20
                        ISO dus op 800
                        Last edited by robbyj; 3 juni 2008, 21:35.
                        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Ik zou je flits mooi op 0EV laten staan hoor. Ik heb vroeger ook nog de fout gemaakt. Op mn display van mn D50 zagen ze er overbelicht uit, maar op de pc waren ze zo donker als die van jou.
                          Welke flits gebruik je trouwens? SB600 zie ik net Ik zou deze zeker verhogen naar 0EV. Met mijn SB800 kan ik goed vertrouwen, heb nooit overbelichte foto's (met uitzondering als je onderwerp op 10cm van je lens staat, maar das normaal dan).

                          zit doc gonzo daar ook niet soms?

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                            Ik zou je flits mooi op 0EV laten staan hoor. Ik heb vroeger ook nog de fout gemaakt. Op mn display van mn D50 zagen ze er overbelicht uit, maar op de pc waren ze zo donker als die van jou.
                            Welke flits gebruik je trouwens? SB600 zie ik net Ik zou deze zeker verhogen naar 0EV. Met mijn SB800 kan ik goed vertrouwen, heb nooit overbelichte foto's (met uitzondering als je onderwerp op 10cm van je lens staat, maar das normaal dan).

                            zit doc gonzo daar ook niet soms?
                            Tnx voor de raad, dan ga ik dat eens proberen.
                            ISO ook nog wat omhoog gooien, of is 800 voldoende?

                            Doc gonzo heeft daar heel lang foto's gemaakt, maar sinds kort niet meer. Mr weet het ook niet juist, was pas mn eerste weekend daar dus
                            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                              Tnx voor de raad, dan ga ik dat eens proberen.
                              ISO ook nog wat omhoog gooien, of is 800 voldoende?
                              Ik ken de D80 zo goed niet, met mn D50 ging ik nooit boven de 800 alhoewel 1600 nog te doen was op webresolutie. Met de D300 kan ik zeker naar 1600 tot 2500 gaan. Dus thangt wel af van je camera. Ik zou zeggen probeer eens wat ISO's uit, beoordeel ze enkel op je PC (niet op je display van je camera). Ik schiet ook wel vaak op f2.8 dus dat scheelt ook weer.

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Ik schiet die van mij gewoonlijk op 1600 hoor, als het echt donker is zelfs 3200.

                                Mijn foto's zijn te vinden op dezelfde plek als Robby maar onder mijn naam (joris) , ik denk toch dat de ruis niet storend is?

                                Flits staat bij mij ook op 0EV (+0,3 als ik de lightsphere erop heb).

                                Comment

                                Working...
                                X