Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
    Meestal op vraag van de organisator.
    Ge zult wel volk kennen gij zeker
    Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Wij worden inderdaad ingehuurd door de organisatoren... Zelf zit ik als vaste fotograaf in Carré dus veel tijd voor andere discotheken of evenementen zit er niet in

      Maar ik klaag niet hoor
      Huur mijn fotostudio
      Jan Cornelis Photography

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        Natuurlijk blijft mijn vraag hoe je hiervoor gevraagd word, maarja, als ge der uwen boterham mee verdient, zal ik het ni weten
        Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Stuur mij een e-mail via mijn website...misschien kan ik wel iets doen
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Mss zelf es op een discotheek afstappen.
            Heb ik ook gedaan. Wie niet waagt die wint ook niet

            Ik speel vooral veel met mn foto achteraf, zwart wit nightlife fotos kunnen soms echt zeer mooi uitvallen. Ik werk voor Culture Club in Gent.

            enkele van mijn nightlifepictures :

            Materiaal nu :
            canon 5D
            Canon 24-70 2.8

            ** maar vroeger alles met de 350D (die eigelijk heel goed zn werk deed voor nightlife, elke foto die gepost is nu is met de 350D gedaan geweest en de kitlens)


            Ons Nathalia












            www.rockshots.be

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              mooie foto's inderdaad! maar dan heb je toch massa nabewerking niet?

              Denk wel dat je in Culture Club ook vaak het een en ander voor je lens krijgt

              Oorspronkelijk geplaatst door RockshotsPhotography Bekijk bericht
              Mss zelf es op een discotheek afstappen.
              Heb ik ook gedaan. Wie niet waagt die wint ook niet

              Ik speel vooral veel met mn foto achteraf, zwart wit nightlife fotos kunnen soms echt zeer mooi uitvallen. Ik werk voor Culture Club in Gent.

              enkele van mijn nightlifepictures :

              Materiaal nu :
              canon 5D
              Canon 24-70 2.8

              ** maar vroeger alles met de 350D (die eigelijk heel goed zn werk deed voor nightlife, elke foto die gepost is nu is met de 350D gedaan geweest en de kitlens)
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Oorspronkelijk geplaatst door E31 Bekijk bericht
                De flits stond inderdaad ingesteld om te flitsen op eerste gordijn, omdat flitsen op tweede gordijn altijd tweemaal flasht, en bij lange sluitertijden mis je "het moment" dan.. Maar blijkbaar brengt het ook veel voordelen met zich mee.
                Je flitser gaat altijd tweemaal flashen bij automatische instelling (E-TTL op Canon). Die pre-flash is nodig om het effect van de flits op het beeld in de zoeker te meten. Alleen gaat het zo snel dat je het enkel ziet bij lange sluitertijd op tweede gordijn. Flitser onderbelichten (FEC) is dan ook overbodig.

                Voor partyfoto's maakt het niet zoveel uit of je op eerste of tweede gordijn flitst. Het verschil zit 'm in waar de beweging te zien is: voor of na uw bewegend onderwerp dat je bevriest. Als je dus een voorbijrijdende auto flitst (het stereotype voorbeeld), ga je op tweede gordijn een lichtsliert achter de auto plaatsen ipv ervoor, wat natuurlijker overkomt.

                Maar op een feestje ga je de achtergrond oplichten met je lange sluitertijd, beweging staat niet in relatie tot je voorgrond die je inflitst.

                Meestal toch niet...

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Voor partyfoto's maakt het niet zoveel uit of je op eerste of tweede gordijn flitst. Het verschil zit 'm in waar de beweging te zien is: voor of na uw bewegend onderwerp dat je bevriest. Als je dus een voorbijrijdende auto flitst (het stereotype voorbeeld), ga je op tweede gordijn een lichtsliert achter de auto plaatsen ipv ervoor, wat natuurlijker overkomt.
                  ben ik het toch niet zo helemaal mee eens Dave... flitsen op het tweede gordijn zorgt er voor dat je meer sfeer in je foto's hebt (omgevingslicht wordt beter opgevangen) als je met langere sluitertijden werkt...

                  Omdat het op fuiven en in discotheken vaak te donker is en je met lange sluitertijden werkt, zorgt die flits op tweede gordijn dus ook dat je onderwerp bevroren wordt...

                  Afin, dat dacht ik toch altijd (een van de dingen die ik in deze post geleerd had )
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    ben ik het toch niet zo helemaal mee eens Dave... flitsen op het tweede gordijn zorgt er voor dat je meer sfeer in je foto's hebt (omgevingslicht wordt beter opgevangen) als je met langere sluitertijden werkt...

                    Omdat het op fuiven en in discotheken vaak te donker is en je met lange sluitertijden werkt, zorgt die flits op tweede gordijn dus ook dat je onderwerp bevroren wordt...

                    Afin, dat dacht ik toch altijd (een van de dingen die ik in deze post geleerd had )
                    Maar of je nu op eerste op tweede gordijn flitst, je sluiter blijft even lang open hoor. Alleen ga je op tweede gordijn een vertraging hebben, waardoor je "het moment mist".

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Maar of je nu op eerste op tweede gordijn flitst, je sluiter blijft even lang open hoor. Alleen ga je op tweede gordijn een vertraging hebben, waardoor je "het moment mist".

                      Dave
                      da's wel waar... je sluiter blijft even lang open maar ik denk dat je minder het moment mist omdat mensen bij het flitsen denken dat de foto genomen is. Dus gaan ze "uit hun pose" en bij een lange sluitertijd kan dat dan resulteren in onscherpte.

                      Als je flits pas "op het einde van de foto" afgaat, blijven ze netjes poseren tot je foto effectief genomen is.

                      Of zit ik mis?
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Mmm, volgens mij geeft 2e gordijn een voorflits, waardoor vele ook denken dat het al klaar is en lopen sommige ook al weg. Ik kan fout zijn hoor. Niet veel geslapen dit weekend…
                        Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          proberen proberen proberen...

                          Soms is tweede gordijn goed, soms eerste, hangt af van welk soort foto je wilt maken

                          Maar de sluitertijd bepaald grotendeels hoe de achtergrond gaat doorkomen...
                          Huur mijn fotostudio
                          Jan Cornelis Photography

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            da's wel waar... je sluiter blijft even lang open maar ik denk dat je minder het moment mist omdat mensen bij het flitsen denken dat de foto genomen is. Dus gaan ze "uit hun pose" en bij een lange sluitertijd kan dat dan resulteren in onscherpte.

                            Als je flits pas "op het einde van de foto" afgaat, blijven ze netjes poseren tot je foto effectief genomen is.

                            Of zit ik mis?
                            Ja, ik denk dat je iets over het hoofd ziet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
                            Mmm, volgens mij geeft 2e gordijn een voorflits, waardoor vele ook denken dat het al klaar is en lopen sommige ook al weg. Ik kan fout zijn hoor. Niet veel geslapen dit weekend…
                            Inderdaad. Zoals ik al zei, die voorflits is er altijd, maar als die samenvalt met de flits op 't eerste gordijn, heb je het moment nog te pakken.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Beste BD'ers ,

                              Ik moet morgen een festuval fotograferen in de openlucht , van 18.00 - 00.00
                              Dit betekent dus in het licht/donker.
                              Waar moet ik opletten op een beetje kleur in portretten te krijgen en dat ik de dj's op het podium mooi belicht/en de crowd vanaf het podium?

                              Ik beschik over een Canon 40D 17-40L F4 / 28-75 F2.8 en 580 EX II


                              Alvast bedankt.

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bee Bekijk bericht
                                Beste BD'ers ,

                                Ik moet morgen een festuval fotograferen in de openlucht , van 18.00 - 00.00
                                Dit betekent dus in het licht/donker.
                                Waar moet ik opletten op een beetje kleur in portretten te krijgen en dat ik de dj's op het podium mooi belicht/en de crowd vanaf het podium?

                                Ik beschik over een Canon 40D 17-40L F4 / 28-75 F2.8 en 580 EX II


                                Alvast bedankt.
                                Heel deze thread lezen, van voor naar achter.

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X