Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
    Het probleem bij de interne flits is dat die gaat pre-flitsen voor scherp te stellen. De mensen denken dat foto genomen wordt en kijken ondertussen de andere richting uit, dus als de foto effectief genomen wordt kijken ze niet in de lens of bewegen ze... héél leuk hoor... Ook zijn ze blind geflitst van die pre-flits, dan staan ze daar met hun ogen toegeknepen Ik denk dat jullie begrijpen wat ik bedoel, het is gewoon niet aangenaam werken zo, zowel voor jou als de mensen die op de foto mogen

    Nu ga ik stoppen met preken en eens beginnen werken

    Ja idd.. maar het is idd voor op het web en is vooral de bedoeling dat we zo wat sfeer i beeld hebben,meer als leuke herinnering. Het hoeven geen perfecte platen te zijn
    Anders had ik ook mezelf niet opgegeven om ze te nemen
    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Ik heb gisteren ook mijn vuurdoop gehad op de Q-party in Geel, eerste keer portretjes gaan trekken op een fuif.

      Het grootste probleem dat ondervond was: het was vaak te donker om scherp te stellen! Ik gebruik geen pre-flits om scherp te stellen omdat de mensen dan denken dat de foto al genomen is zoals corneel al aanhaalt.
      Enig idee hoe dit anders op te lossen? Lichtmeting staat bij mij op gemiddelde meting met nadruk op het midden.. Manueel scherpstellen lijkt me geen optie :-)

      Verder: mijn iso op 1600, diafragma op 2.8. Nadeel is dat de DOF hier vaak te klein is.. Dus kleiner diafragma (3.5 of kleiner), maar dan wordt die sluitertijd weer te lang en krijg ik bewogen beelden.

      Een aantal voorbeeldjes van gisteren:

      Foto1: goed gelukt, vooraan genomen, voldoende licht aanwezig


      Foto2: wegens te donker gewoon verkeerd scherpgesteld


      Foto3: scherpstellen gelukt maar te donker dus een bewogen foto


      Hebben jullie tips wat betreft scherpstellen? Manueel scherpstellen lijkt me zowiezo geen optie bij grote diafragma's, pre-flits is zowiezo geen optie..

      Exif is aanwezig in de foto's

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        He collega

        Gebruik je een externe Canon EX-Speedlite?

        't Voordeel van met een Speedlite te werken is dat deze een AF-assist beam uitzend als je camera zelf zijn scherpstelpunt niet kan vinden.

        Die "assist-beam" is een soord grid die geprojecteerd word op uw onderwerp; hierop kan de cam probleemloos scherpstellen, zelfs al is 't volledig donker.

        Betreft de Iso-waarde zou ik 't eerder houden bij ISO 100, 200, desnoods 400, volledig manueel werken en diafragma wat dichtknijpen tot f5.6 of 6.3 en uw sluitertijd tussen 0.5s en 1s. Je externe flits (op het 2e gordijn) zal nu al het nodige doen om bij die instellingen uw onderwerp correct te belichten.
        De langere sluitertijden zullen véél meer sfeer in je foto's brengen!

        't Is allemaal nogal moeilijk uit te leggen, maar met die basis en wat durven te experimenteren moet het toch al aardig lukken hoor...


        M.v.g.

        Bob
        CANON Inc. Made In Japan

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          aan de kleine schaduw onderaan de eerste foto te zien zou ik denken dat hij de ingebouwde flitser gebruikt en dat die schaduw de reflectie van een zonnekap is.

          Zonder een externe flitser is partyfotografie miserie en hel tenzij je alleen maar 1.8 of lichtsterker glas zou hebben en dat zijn allemaal vaste brandpunten dus da's ook weer wennen.

          Ik denk dat als je verder wil gaan met party's dat je toch wel minimum een 430EX flits zal moeten aanschaffen. Dan heb je inderdaad een AF-assist-beam die focussen vergemakkelijkt.

          Aan de onscherpte van de 3e te zien lijkt me ook dat je niet op het 2e gordijn flitste anders zou je, denk ik, al meer scherpte moeten hebben omdat je flits dan meer je beweging bevriest...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Klopt, er kwam geen externe flitser aan te pas, gewoon de interne flitser 1 stop onderbelicht.

            De flits stond inderdaad ingesteld om te flitsen op eerste gordijn, omdat flitsen op tweede gordijn altijd tweemaal flasht, en bij lange sluitertijden mis je "het moment" dan.. Maar blijkbaar brengt het ook veel voordelen met zich mee.

            Een externe flits lijkt me dan inderdaad de beste oplossing, de mensen bij konijnenberg kunnen alvast weer een bezoekje extra verwachten

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Dit weekend ook eens gaan testen in Antwerpen : Nanno sur L'o

              Heb volgende instellingen gebruikt :

              diafragma : f/3.5-4.5
              sluitertijd : 1/40
              ISO : 1000
              formaat : RAW + JPEG Normal
              Kleurschema: Adobe RGB (geeft veel betere resultaten bij weinig licht)
              geen flitscorrectie gebruikt

              Had in begin ook moeilijkheden om scherp te stellen. AF-licht van de flits gebruikt en dan geen enkel probleem meer. Getrokken met standaardlens 18-70mm en SB600 flits.

              Extra tip: schiet in RAW, veel meer mogelijkheden als je teveel ruis hebt.
              Hangt ook beetje van toestel af natuurlijk.

              Enkele beelden kunnen bekeken worden op :
              http://home.scarlet.be/eye4u/Nanno/paparazzi/index.html
              D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Ik trek mn foto's ook in RAW, valt achteraf inderdaad wat meer mee te doen.

                Ik denk dat als je je sluitertijd wat langer had gezet, er iets meer kleur in de foto's zat.

                Btw, voelde dat meisje zich nog op haar gemak toen je foto's aant pakken was?
                http://home.scarlet.be/eye4u/Nanno/p...55_of_398_.jpg

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Morgen moet ik ook enkele foto's maken op privé party. Graag had ik van jullie het volgende geweten alvorens te beginnen:

                  Moet ik mijn ruisonderdrukking aanzetten? (Nikon D40x)

                  Elis.
                  Groeten,
                  Elis

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Oorspronkelijk geplaatst door Elis Bekijk bericht
                    Morgen moet ik ook enkele foto's maken op privé party. Graag had ik van jullie het volgende geweten alvorens te beginnen:

                    Moet ik mijn ruisonderdrukking aanzetten? (Nikon D40x)

                    Elis.
                    bij mij (EOS 400D) stond die aan. Normaal moet je rekening houden dat ruisonderdrukking het wegschrijven van je foto wat vertraagt en zeker als je wat langere sluitertijden gebruikt. Op een fuif ga je echter toch geen continue-opnamen maken dus kan je deze wel op laten staan.

                    Veel succes morgen!
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Vanavond ga ik op een fuif enkele foto's maken en zou graag weten welke de beste instellingen zijn hiervoor.

                      Ik heb geen externe flitser en maak gebruik van een 18-55mm f/3.5-5.6 lens.

                      Effe kort samengevat:

                      ISO: ?
                      Diafragma: ?
                      Sluitertijd: ?
                      Andere: ?


                      alvast bedankt voor alle tips en tricks
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        staat in deze topic uitvoerig beschreven
                        melsen.be photography
                        http://melsen.be

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                          Vanavond ga ik op een fuif enkele foto's maken en zou graag weten welke de beste instellingen zijn hiervoor.

                          Ik heb geen externe flitser en maak gebruik van een 18-55mm f/3.5-5.6 lens.

                          Effe kort samengevat:

                          ISO: ?
                          Diafragma: ?
                          Sluitertijd: ?
                          Andere: ?


                          alvast bedankt voor alle tips en tricks
                          lees de topic effe door want er staan een boel tips in die nog verdergaan dan je instellingen.

                          Ik hoop enkel dat je ingebouwde flits geen pre-flash geeft want die flits ga je nodig hebben hoor... en als je pre-flash afgaat, denken ze allemaal dat de foto gemaakt is en zijn je foto's allemaal bewogen...

                          Veel succes!
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Vraagje aan de gasten die dikwijls in discotheken fotograferen:

                            Worden jullie zelf gevraagd om fotos te trekken of is het altijd via via dat jullie binnengeraken? Party fotos trekken is altijd superfun, maar heb geen idee hoe jullie eigenlijk effectief jullie fotos mogen trekken. Ik neem aan dat ik niet zomaar met mijn toestel aan een discotheek moet staan aanschijven...
                            Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door Morgales Bekijk bericht
                              Vraagje aan de gasten die dikwijls in discotheken fotograferen:

                              Worden jullie zelf gevraagd om fotos te trekken of is het altijd via via dat jullie binnengeraken? Party fotos trekken is altijd superfun, maar heb geen idee hoe jullie eigenlijk effectief jullie fotos mogen trekken. Ik neem aan dat ik niet zomaar met mijn toestel aan een discotheek moet staan aanschijven...
                              bij mij was het nog maar 1 fuif en mijn neef (organisator) had het me gevraagd...

                              Als ik me niet vergis is Corneel de vaste fotograaf in de discotheek waar hij werkt
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Meestal op vraag van de organisator.
                                Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                                Comment

                                Working...
                                X