Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basket

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Basket

Ik wil seffens gaan fotograferen bij een basket wedstrijd in een sporthal.
    Iemand goede tips?
    Welke sluitertijd minimum, diafragma? Op welke voorkeuzestand fotograferen (diafragma, manueel, sluitertijd)?
    Camera EOS 350D met 28-300 mm zoomlens en speedlite 480 erop.
    IntoWildlife

Re: Basket

Ik heb zelf nog nooit een basket wedstrijd gefotografeerd. Je werkt best met diafragma voorkeuze (weet niet hoe dit bij Canon noemt) Aangezien je lens niet echt lichtsterk is zal je zeker het diafragma volledig moeten openzetten (rond f3,5 -f4,5 denk ik als je wat inzoomt). Iso zal de hoogte in moeten (1600). Dan hopen dat je aan een hoog genoege sluitertijd komt.

Ik denk niet dat je zal mogen flitsen (afhankelijk van het niveau, maar wordt zelden toegestaan). Indien je mag flitsen is je probleem al minder groot. (je zou eens op 2de gordijn kunnen flitsen, dit leuke foto's opleveren)
    ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Dan nog de AF op Servo (denk dat het zo heet bij Canon) zetten (bij Nikon Continuous Focus). Ik vrees dat je met 1600 ISO en F3,5 er niet altijd gaat komen.
      Ik fotografeer met f1.8 tot F2.2 en dan is het soms nog erg krap.

Succes.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Het was de match Leuven-Luik, flitsen is er geen probleem.
        De prof. fotografen flitsen toch ook de hele tijd dus ...
        Heb diafragma voorkeuze gebruikt en de sluitertijden zaten rond 1/200.
        Zit nu wel met veel ruis, iemand een handige tool met PS om deze te verwijderen?
        IntoWildlife

Comment

Neat Image
          Neat Image reduces high ISO noise, grain, artifacts in images from digital cameras, flatbed and slide scanners. It is a tool for professional photographers and digital image processing enthusiasts.

Noise Ninja
          Photo Ninja is a professional-grade raw converter that delivers exceptional image quality with a distinctive, natural look.

allebei op internet te vinden... maar er zijn er nog.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Als je in RAW hebt geschoten zou DxO 5 de uitkomst kunnen zijn. Je kan een trial downloaden.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
            X