Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hmm, in hun artikeltje over natuur en closup fotografie raden ze aan om sluitertijdvoorkeur of de "macro" stand te gebruiken.
Duidelijk niet geschreven door een macrofotograaf Nu ja, 't is dan ook maar het Nieuwsblad he . . .
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Omdat ik altijd bereid ben bij te leren dacht ik de link ook eens te bekijken. Uiteraard keek ik bij portret, omdat mensen en modellen de fotografie is waar ik me mee bezig houd.
Even een quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwsblad
Het mooiste effect bereik je door flink in te zoomen op je model en een groot diafragma (klein diafragmagetal) te gebruiken. Als je camera hierover beschikt, gebruik dan zeker de preset-instelling voor portret. Hierdoor zal de camera opteren voor een beperkte scherpediepte, waardoor je voorgrond (de geportretteerde) scherp wordt afgebeeld en je achtergrond onscherp wordt.
Dat geeft een prachtig resultaat. Dit heeft ook als gevolg dat de camera korte sluitertijden kan gebruiken, en er dus zelden onscherpte zal ontstaan door beweging. Let erop dat je zeker een sluitertijd aanhoudt van minstens 1/60ste per seconde of korter. Heeft je camera geen portretpreset, stel dan de diafragmavoorkeur in en kies een groot diafragma, bijvoorbeeld f/11 of f/16.
Als ik dat las heb ik de rest van het artikel maar voor bekeken gehouden. 'k was nog maar aan 't lezen en ze spreken zichzelf al tegen
Duidelijk niet door vakmensen geschreven, zoals reeds eerder aangehaald.
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
... Als ik dat las heb ik de rest van het artikel maar voor bekeken gehouden. 'k was nog maar aan 't lezen en ze spreken zichzelf al tegen Duidelijk niet door vakmensen geschreven, zoals reeds eerder aangehaald. Mvg, Frederic
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Omdat ik altijd bereid ben bij te leren dacht ik de link ook eens te bekijken. Uiteraard keek ik bij portret, omdat mensen en modellen de fotografie is waar ik me mee bezig houd.
Even een quote:
Als ik dat las heb ik de rest van het artikel maar voor bekeken gehouden. 'k was nog maar aan 't lezen en ze spreken zichzelf al tegen
Duidelijk niet door vakmensen geschreven, zoals reeds eerder aangehaald.
Mvg,
Frederic
Gaat inderdaad nergens over.....schrijf dan geen artikel
Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
Comment