Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooiere foto's maken - nieuwsblad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mooiere foto's maken - nieuwsblad

Misschien eens interessant om te lezen.

http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...MA19112007_005

mvg,
    Geert

Re: Mooiere foto's maken - nieuwsblad

Dank je wel Geert!

Nu weet ik wat mijn probleem soms is....punt 1 van de checklist vergeten
    Mvg Tim

Comment

Hmm, in hun artikeltje over natuur en closup fotografie raden ze aan om sluitertijdvoorkeur of de "macro" stand te gebruiken.
      Duidelijk niet geschreven door een macrofotograaf Nu ja, 't is dan ook maar het Nieuwsblad he . . .
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Amai, een wereld aan informatie gaat voor mij open
        ZO moet dat dus!

Comment

Omdat ik altijd bereid ben bij te leren dacht ik de link ook eens te bekijken. Uiteraard keek ik bij portret, omdat mensen en modellen de fotografie is waar ik me mee bezig houd.
          Even een quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Nieuwsblad
          Het mooiste effect bereik je door flink in te zoomen op je model en een groot diafragma (klein diafragmagetal) te gebruiken. Als je camera hierover beschikt, gebruik dan zeker de preset-instelling voor portret. Hierdoor zal de camera opteren voor een beperkte scherpediepte, waardoor je voorgrond (de geportretteerde) scherp wordt afgebeeld en je achtergrond onscherp wordt.

Dat geeft een prachtig resultaat. Dit heeft ook als gevolg dat de camera korte sluitertijden kan gebruiken, en er dus zelden onscherpte zal ontstaan door beweging. Let erop dat je zeker een sluitertijd aanhoudt van minstens 1/60ste per seconde of korter. Heeft je camera geen portretpreset, stel dan de diafragmavoorkeur in en kies een groot diafragma, bijvoorbeeld f/11 of f/16.

Als ik dat las heb ik de rest van het artikel maar voor bekeken gehouden. 'k was nog maar aan 't lezen en ze spreken zichzelf al tegen
          Duidelijk niet door vakmensen geschreven, zoals reeds eerder aangehaald.

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            ... Als ik dat las heb ik de rest van het artikel maar voor bekeken gehouden. 'k was nog maar aan 't lezen en ze spreken zichzelf al tegen Duidelijk niet door vakmensen geschreven, zoals reeds eerder aangehaald. Mvg, Frederic
            Yep, hier ook geklasseerd onder "Gazettenpraat".
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Omdat ik altijd bereid ben bij te leren dacht ik de link ook eens te bekijken. Uiteraard keek ik bij portret, omdat mensen en modellen de fotografie is waar ik me mee bezig houd.
              Even een quote:

Als ik dat las heb ik de rest van het artikel maar voor bekeken gehouden. 'k was nog maar aan 't lezen en ze spreken zichzelf al tegen
              Duidelijk niet door vakmensen geschreven, zoals reeds eerder aangehaald.

Mvg,
              Frederic

Gaat inderdaad nergens over.....schrijf dan geen artikel
              Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Comment

Working...
              X