Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouw foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• trouw foto's

Yu

ik heb gemerkt dat dit een vrij gevoelig onderwerp is op 't forum. Ik heb hier dus totaal geen ervaring in en ben gevraagt om ze toch te maken (na zeker 3 maal te zeggen dat ik dit nog nooit gedaan heb en dus de kans heel groot is dat deze mislukken). Ze hebbe wel gezegt dat 't nie zo erg als de foto's mislukken want er is ook iemand die alles filmt. Nu zou ik dus graag enkel tips willen. ik werk met een Canon eos 350D 18-55mm en een heb ook nog een 75-300 mm 2 batterijen en genoeg kaartjes voor +- 6.5GB.

greetzz

koenh

Re: trouw foto's

Binnen : ISO omhoog, niet te veel flitsen, in RAW trekken, op P stand of A stand en witbalans automatisch. Verder in de kerk het trouwboekje volgen en op het juiste moment op de juiste plaats staan. Succes
    natwork.be

Comment

Twee batterijen, dat kan wel eens krap worden dus misshcien kan je er best nog een paar extra aanschaffen. Misschien heb je ze niet nodig maar het zou toch maar eens zo moeten zijn en dan is het te laat natuurlijk.
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Naast wat al gezegd is denk ik zo meteen aan 't volgende:
        • Bereid alles voor (ga vooraf ter plaatse kijken, bespreek het verloop van de dag met het bruidspaar, maak voor jezelf een timing op).
        • Leer je voorbereiding van buiten.
        • Wees klaar voor de belangrijke momenten (aankomst, kus, ringen, handtekeningen, toespraken, ...) -> zie voorbereiding.
        • Wees klaar voor alle omstandigheden en wat fout kan lopen (slecht weer, zonnig weer, timings die plots niet gerespecteerd kunnen worden, ...)
        • Behoud je concentratie; alleen zo kan je oog hebben voor spontaniteit en onverwachte gebeurtenissen.
        • Bewaar je gebruikte kaartjes gemarkeerd of op een andere plaats dan je lege.
        • Zorg voor een verhalend (en dus vaak een beetje ruimer) kader.
        • De jurk van de bruid is vaak belangrijker dan het kostuum van de bruidegom: fotografeer eerder langs haar zijde.
        • Plaats jezelf tegenover de plaats van de actie.
        • Durf bewegen, maar beweeg discreet.
        • Neem veeeeel foto's, maar laat dat overdachte composities en timing niet in de weg staan. (Zelf kom ik met 6.5 GB aan kaartjes niet toe voor een ganse dag.)
        • Neem het zekere voor het onzekere, maar durf daarna dan ook het onzekere uit te voeren. (Neem echter geen onnodige risico's.)
        • Laat je niet verleiden om de hele tijd je foto's al te tonen, als je 'r op dat ogenblik beter zou maken. (Er loopt altijd wel wat volk rond die je willen uitvragen over je toestel en de foto's.)
        • Vergeet niet te drinken (=vooral bij mij een probleem), maar onthou je van alcohol (men zal het daarop schuiven als er foto's mislukt zijn, ook al drink je maar 1 glas).
        • Mensen die aan het eten zijn, staan er zelden interessant op. Bovendien stoort het als er tijdens de maaltijd een fotograaf rondsluipt.
        • Probeer van elke genodigde—desnoods in groep—een foto te hebben.
        • Belicht correct. Onderbelichte foto's achteraf ophalen zorgt onherroepelijk voor meer ruis.
        • Probeer de gebeurtenissen vanuit een andere hoek te bekijken dan de genodigden.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Hier kan je ook al wat tips uit halen

Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

bedankt voor de snelle reacties

koenh

Comment

En heb je een moment gemist, in de kerk of op het stadhuis wees niet beschaamd om aan de mensen te vragen om nog even de ringen om te doen of het trouwboekje in ontvangste te nemen of die extra kus. Wees gerus het het is op deze dag geen probleem en valt niet op. Beter direct vragen dan later spijt. Zeg ook aan de ceremonie meester dat hij zeker wacht op jou teken voorhet volgende koppel buiten of uit de kerk komt.
              Trek nooit mensen die eten; het is geen zicht.
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

Comment

update:

't zou enkel door gaan in 't stadhuis dus 't probleem met onder in de kerk en overbelichting van de flits in de kerk is al opgelost

greettzz

Comment

Opgelost !!!
                  Vergeet het maar ...

Denk nu niet dat het stadhuis de meest ideale plek is om te fotograferen hoor !
                  Ik heb nog geen enkel stadhuis geweten waar ik mooi en voldoende licht had
                  De overzichten zoveel mogelijk in groothoek ( dan kan je een iets langere sluitertijd gebruiken ). En de details op 2,8f of zelfs met de 50mm 1,8f
                  Meestal mengen ze dan nog eens alle soorten licht door elkaar ( tl lampen en gloeilampen en nog wat spaarlampen ) en dan krijg je van die foto's waar je dan achteraf in photoshop zelf het wit-grijs-zwart punt mag gaan kiezen...

( tip: vraag aan de trouwers en de getuigen om de handtekening ZEeeeeeeeer traag te zetten )
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

precies... stadhuis is net dat gedeelte wat je niet graag in 't fotoboek zet, vermits er maar beperkt goede foto's inzitten omwille van de altijd in de weg staande dingen en mensen, slecht licht, snel vooruitgaande protocol waardoor je te laat was of op de verkeerde plaats stond, etc...

focus op het koppel,
                    jaag mensen achter het koppel weg als je dat kan :-)
                    en vergeet de handtekening niet...
                    daar naast vooral buiten voor het gemeentehuis foto's maken...

neem best een flash mee, maar flits indirect...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

En misschien ook niet onbelangrijk; probeer regelmatig te ontspannen, iedereen heeft ooit zijn eerste huwelijk gefotografeerd.
                      Fuji Q1

Comment

Working...
                      X