Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portretfoto's

Hoi iedereen,

ik ben sinds kort aangestoken door het foto-virus. Wel nu mijn voorkeur van foto's gaat naar portretfotografie.

Wie kan als ervaren fotograaf mij enige tips bezorgen waarop ik moet letten voor het maken van mooie portretfoto's.
    In onze vriendenkring zijn er mensen die voor het starten wel effe voor de lens willen staan. Uiteraard zijn dit ook onervaren mensen. Maar dit maakt mij niks uit. Ik ben ook onervaren in de fotografie. Dus kunnen we er allemaal iets van opsteken en bijleren.

Ik heb uiteraard geen studio. Dus zal ik op lokatie moeten foto's nemen.
    Alle tips of opmerkingen zijn dus welkom hoor.

Mijn uitrusting is een Nikon D40 met een sigma lens 18-200 met beeldstabilisator.

Alvast bedankt.

Kriss
    www.kris-sinnaeve.be

Re: portretfoto's

Misschien niet direct tips maar wel meer dan 70.000 voorbeelden !

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Als beginner zou ik het basic houden ... nog niet meteen investeren in extra materiaal.

Een studio heb je niet nodig, trek erop uit. Neem iemand mee dat je goed kent als model en schiet erop los. Door een ganse namiddag te testen zal je al onmiddellijk een paar concrete vragen kunnen stellen.

Ga niet onder de 50mm met je lens en bij portretten zou ik al snel op 200mm gaan, enkel voor de DOF alleen al.
      www.fotofolio.be

Comment

hoi,

alvast bedankt voor de goeie raad. Ik ga zo snel mogelijk op pad om te proberen.

Greetzzz en bedankt nogmaals voor de snelle reactie's

Krisss
        www.kris-sinnaeve.be

Comment

nog een tip : plak dat flitsertje van uw toestel dicht
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
          X