Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen AB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen AB

    Hello!

    Volgende week dinsdag ga ik mijn allereerste keer fotograferen in de Ancienne Belgique. Ik heb reeds veel ervaring met concertfotografie, dus daar heb ik geen tips voor nodig. Alé, tuurlijk wel, maar dat is niet mijn vraag nu...

    Mijn vraag is: Heeft er iemand tips waar je je best kan positioneren in de AB? Want ik weet dat het daar best wel eens vre druk kan worden. 1 positie innemen en eens naar het balkon gaan? Of toch constant proberen te bewegen?

    Alle tips zijn welkom...

    Groeten,

    David

  • #2
    Re: Fotograferen AB

    Meestal, als het moeilijk is om je vrij te verplaatsen langsheen het podium, probeer ik een goede vaste plek te zoeken, zo ambeteer je ook de andere toeschouwers niet. Die plek ligt voor meestal zo ergens tussenin het midden van het podium en links, dus 1/4de van links. De meeste muzikanten zijn rechtshandig, met het gevolg dat je van links het beste zicht op hun instrumenten hebt, vooral dan bij frontmannen met gitaren enzo.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen AB

      Bedankt voor de tip!

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen AB

        't is wel afhankelijk van het soort/genre muziek.
        linkse positie voor gitaristen kan oké zijn, maar soms
        krijg je net andere (boeiender?) beelden als je ze van rechts pakt.

        drummers zijn altijd een probleem, of je moet achteraan (of boven)
        het podium gaan positioneren.

        pianisten/keybords zitten dikwijls links op het podium.
        dan heb je de keuze: rug muzikant maar wel de toetsen?
        of net andersom: the face but no machine ...

        zangers/zangeressen hebben dikwijls de rechterhand een de micro, die
        dan lelijk in de weg kan zitten als je links staat.

        eventjes op voorhand checken hoe de positie van alle muzikanten is,