Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen AB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen AB

    Hello!

    Volgende week dinsdag ga ik mijn allereerste keer fotograferen in de Ancienne Belgique. Ik heb reeds veel ervaring met concertfotografie, dus daar heb ik geen tips voor nodig. Alé, tuurlijk wel, maar dat is niet mijn vraag nu...

    Mijn vraag is: Heeft er iemand tips waar je je best kan positioneren in de AB? Want ik weet dat het daar best wel eens vre druk kan worden. 1 positie innemen en eens naar het balkon gaan? Of toch constant proberen te bewegen?

    Alle tips zijn welkom...

    Groeten,

    David

  • #2
    Re: Fotograferen AB

    Meestal, als het moeilijk is om je vrij te verplaatsen langsheen het podium, probeer ik een goede vaste plek te zoeken, zo ambeteer je ook de andere toeschouwers niet. Die plek ligt voor meestal zo ergens tussenin het midden van het podium en links, dus 1/4de van links. De meeste muzikanten zijn rechtshandig, met het gevolg dat je van links het beste zicht op hun instrumenten hebt, vooral dan bij frontmannen met gitaren enzo.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen AB

      Bedankt voor de tip!

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen AB

        't is wel afhankelijk van het soort/genre muziek.
        linkse positie voor gitaristen kan oké zijn, maar soms
        krijg je net andere (boeiender?) beelden als je ze van rechts pakt.

        drummers zijn altijd een probleem, of je moet achteraan (of boven)
        het podium gaan positioneren.

        pianisten/keybords zitten dikwijls links op het podium.
        dan heb je de keuze: rug muzikant maar wel de toetsen?
        of net andersom: the face but no machine ...

        zangers/zangeressen hebben dikwijls de rechterhand een de micro, die
        dan lelijk in de weg kan zitten als je links staat.

        eventjes op voorhand checken hoe de positie van alle muzikanten is,
        en aan de hand daarvan je positioe kiezen lijkt me best.
        tenzij dat er dan plots iemand iets zet tussen jou en de artiest ...
        (dat microstatief zette ze zelf daar, en dar bleef het het hele concert staan.
        'k heb me in bochten mogen wringen om het telkens op een niet-storende
        plaats te kunnen krijgen )



        succes!

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen AB

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          Meestal, als het moeilijk is om je vrij te verplaatsen langsheen het podium, probeer ik een goede vaste plek te zoeken, zo ambeteer je ook de andere toeschouwers niet. Die plek ligt voor meestal zo ergens tussenin het midden van het podium en links, dus 1/4de van links. De meeste muzikanten zijn rechtshandig, met het gevolg dat je van links het beste zicht op hun instrumenten hebt, vooral dan bij frontmannen met gitaren enzo.
          Als je ook nog voor de muziek gaat, vind ik dat geen ideale plaats. Je staat dan achter de zaalluidsprekers en je hoort dan de monitors. Ik heb dus Steve Earle een keer bijna niet horen zingen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen AB

            meestal is er een frontstage maar deze week ben ik naar buena vista social club geweest en daar stond het publiek tot tegen het podium wat het moeilijker maakt.
            proberen op tijd binnen te zijn om een goed plekje te zoeken. Als je in de frontstage staat dan heb je 3 nummers (meestal), daarna kijk ik of het mogelijk is om op het balkon te gaan fotograferen of niet.
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

            Comment


            • #7
              Re: Fotograferen AB

              Kan je zomaar binnen in de AB met je fototoestel? Moet je hiervoor een toelating hebben?
              Ga dinsdag ook naar MC Solaar maar wist niet goed of het een goed idee was mijn toestel mee te nemen.

              PiepScuim
              Nikon D50 - Nikkor 18-55 f3.5-5.6G ED

              Comment


              • #8
                Re: Fotograferen AB

                Advies : rondlopen en niet blijven staan op 1 plaats. Je hebt daar ruimte genoeg

                Kijk naar mijn series van the scabs hier en je weest wat ik bedoel. Ik ben absoluut geen kenner, maar dat concert is me ook op fotografisch vlak bevallen

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograferen AB

                  ik ben nog niet naar een optreden geweest in de AB zonder fotopas en weet dus niet of je met camera binnen raakt.

                  nog één niet-fotografische tip:
                  Als je tussen 19u en 01u parkeert op de ondergrondse parking van de grote markt, laat dan je AB-ticket en je parkingticket afstempelen bij het buitengaan van de AB. Dan ga je aan de uitgang van de parking als je die verlaat met die twee tickets naar het kantoortje en betaal je maar 6 euro (vanaf 3uur is het al meer dan 6 euro)
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograferen AB

                    Volgens mij geraak je er niet binnen zonder fotopas... Dewelke ik dan ook heb voor dinsdag.

                    Alvast bedankt voor de tips! Ik hoop dat het lukt om me tussen het publiek te kunnen wringen.

                    Ik laat wel iets weten of het gelukt is of niet

                    Comment

                    Working...
                    X