Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taarten fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Taarten fotograferen

Hoi hoi,

Ik zou eigenlijk el een graag willen weten hoe ik taarten goed kan fotograferen. Ik ben nl bezig met onze collectie op een digitale fotokader te zetten, maar daar is echt elk foutje op zichtbaar.

Ik heb het probleem van dat de achterkant normaal is, terwijl de voorkant uitgebrand lijkt. Ook kloppen de kleuren soms niet helemaal. En zeker niet als ik foto's maak van taarten met slagroom, fruit, chocolade en van die roosjes tegelijk.

Dus alle tips zijn meer als welkom.

alvast bedankt!

xius

Re: Taarten fotograferen

voedsel fotograferen is een kunst op zich, en een van de moeilijkste takken binnen de fotografie.

eigenlijk heb je een opnametafel, studiolampen, een lichttent of grote softboxen nodig.

meet WB en licht met een grijskaart en flitsmeter, zorg voor zeer zacht schaduwloos licht als primaire lichtbron, en voeg desnoods een extra lichtbron toe om geen "platte" foto te krijgen

Comment

Zijn er nog tips .

Met de tips van momentopname kan ik al wat verder. Moet dan zo een lichttent in elkaar flensen, en dan moet het wel lukken. Ik ga ervan uit dat ik ook Twee grote softboxen kan gebruiken icm bouwlampen?

Comment

Je kan zoeken op productfotografie of "table top" fotografie, er gaat redelijk wat uitkomen.

Een BD thread om te starten.

mvg

Alain

Comment

bouwlampen en slagroomtaarten, lijkt me niet echt de ideale combinatie !
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

ik denk dat je met softboxen verder komt dan met een lichttentje .. de slagroom is makkelijker van een opnametafel afgekuist dan van de lichttent ik denk id dat je best flitslicht gebruikt ipv duurlicht mbt warmte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
              bouwlampen en slagroomtaarten, lijkt me niet echt de ideale combinatie !
              . Dat is wel logische eigenlijk .

Ik heb al een paar topics doorgebladerd. Morgen ga ik eens een taart opofferen, wat spijtig nou . Ik hoop dat ik het een beetje onder de knie krijg. En meer owv de uitdaging en het wit onder controle te krijgen.

Alvast een dikke merci aan degene die geholpen hebben!

Comment

Maak de foto's ook in RAW formaat. Da's veel makkelijker om achteraf de witbalans bij te stellen als dat nodig zou zijn.

Comment

Working...
                X