Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kaars

    Hallo allemaal

    ik ga starten met een cursus digitale fotografie en 1e opdracht is een kaars fotograferen:
    - met flits en
    - zonder flits
    Hoe begin ik hier het best aan en hoe kan ik mijn toestel (canon 400D) het best instellen... waar moet ik op letten ... ???
    Graag enkele tips!!
    Marijke1982

  • #2
    Re: kaars

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Tips & Trucs).
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: kaars

      de bedoeling van een dergelijke opdracht is meestal dat je ervaringsgericht leert, niet dat je direct de mooiste foto van de klas maakt zonder te begrijpen hoe je ertoe kwam.

      dus in uw geval zou ik de opdracht eerst uitvoeren zonder verder na te denken en kijk daarna naar je foto's. Wat zijn de verschillen, wat kan je beter doen? denk even na en probeer opnieuw. Heeft de wijziging verbetering gebracht? zo ja, wat kan er nog verbeteren, zo nee, wat is er fot gegaan, en waarom denk je dat het fout liep.

      je zal beide foto's op verschillende manieren kunnen nemen, experimenteer .. daar leer je van, maar noteer goed wat je deed en wat je ermee probeerde te bereiken, zodat je dit nadien met het resultaat kan vergelijken.

      Als het echt de mist in gaat kan je aan de hand van je "resultaat" uitleg vragen aan je docent. Als je resultaat "perfect" is zonder dat je goed weet waarom, mis je dat advies van je docent

      Comment


      • #4
        Re: kaars

        Ga ik zeker proberen ...
        Bedankt alvast voor de reactie

        Groeten
        Marijke1982

        Comment


        • #5
          Re: kaars



          Model: Canon EOS 400D DIGITAL
          ISO: 200
          Belichting: 1/10 sec
          Diafragma: f/5.6
          Brandpuntsafstand: 55mm

          Dit is de foto van de kaars
          Opdracht van school: gebruik een kaars als enige lichtbron
          Maar kan ik nog iets veranderen / verbeteren aan deze foto ???
          Alle tips kunnen helpen

          Grtz Marijke1982

          Comment


          • #6
            Re: kaars

            in elk geval een statief gebruiken ivm bewegingsonscherpte.
            De vlam is namelijk niet scherp
            Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

            Comment


            • #7
              Re: kaars

              Ik zou naast je kaars nog een onderwerp zetten die belicht word door die kaars nu is het een donkere foto met een kaarsvlammetje, meer niet...
              Hoe ik de opdracht begrijp is deze niet "maak een foto van een kaars" maar "gebruik een kaars als enige lichtbron..."
              Last edited by renzowoef; 16 september 2007, 12:30.
              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

              Comment

              Working...
              X