Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in het donker ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotograferen in het donker ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
    kijk gewoon eens ff naar de TV, en kijk hoe de pro's dat doen.

    Hebben zij een statief bj ? -> nee
    Gebruiken zijn een flits ? -> ja
    staan zij ver van het onderwerp af ? -> nee
    Wat zeggen we dan?

    Dank u Perrush

    Comment


    • #17
      Re: Fotograferen in het donker ....

      Rijdende racewagens fotograferen is al lastig bij daglicht. Als je ze dwars pakt moet je al op 1/2000s trekken, schuin vooraan op 1/500s, en als je wil meetrekken is het toch nog 1/50s.
      Dat is al het één en ander bij volle zon, en ik zie niet hoe je dat 's nachts zou kunnen verwezenlijken. ISO zo hoog mogelijk, diafragma zo ver mogelijk open, de best verlichte plaatsen kiezen. Flitsen... mogelijk, als je binnen de 10 meter van de wagen kan komen.
      Statief is inderdaad zinloos gezien de vereiste sluitersnelheid; tenzij je van die sfeerfoto's met uitgesmeerde lichtbanen wil maken en - laten we zeggen - een flits op het einde (slow synchro) om netjes een beeld van de wagen te bevriezen.

      Comment


      • #18
        Re: Fotograferen in het donker ....

        Oorspronkelijk geplaatst door c.j. Bekijk bericht
        de standaard flash van mijn nikon d50 is normaal voorzien om te flitsen vanop 0.6 tot 7.5 m afstand, als je in een donkere ruimte staat (was overlaatst op een concert) heb ik al ondervonden dat je vanop 25m ook nog een serieuze flits/ belichting hebt (ik hed dan wel de flitser op max gezet)
        ik zou het eens proberen met flits ook hoor wie weet...
        Ik ken niets van fotograferen van rijdende auto's op Zolder in de nacht, maar ik zou toch graag even een vraagje stellen aan C.J.

        Wat bedoel je met 'flitser' op max zetten?

        Ik vraag dit n.a.v. mijn eigen D50. In een andere topic heb ik een probleem voorgelegd. Misschien wil je daar even gaan nalezen en mij jouw ervaringen doorgeven met de Nikon D50 ingebouwde flits...
        Wij hebben sinds een tijdje een Nikon D50, heel content van, prachtige foto's... tot vandaag, precies. Om een of andere bizarre reden zijn de foto's plots heel donker geworden. Als ik op auto trek, dan flitst het toestel en zijn de foto's nog heel donker. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Kan er een of andere instelling

        Bedankt.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Fotograferen in het donker ....

          +3EV kiezen op je flits
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

          Comment

          Working...
          X